سردار سلامی: در اعماق یک منطقه وسیع جغرافیایی درگیر هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز میدان رویارویی ما در سواحل دوردست است و ما در اعماق یک منطقه وسیع جغرافیایی درگیر هستیم که روزبه‌روز در حال گسترش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در جشنواره مالک اشتر دانشگاه جامع امام حسین(ع) که در تالار بصیرت این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه مرزهای میان مردم در جهان قالب جغرافیایی و فراجغرافیایی دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با نگاه فراتر از مرزهای جغرافیایی و بر‌اساس تحولی که در ارزش‌ها، نگرش‌ها و باورهای بخشی از جهان به‌صورت حداقلی جهان اسلام ایجاد کرده در حال پیش‌روندگی است و این تغییر و تحولات زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است که موجب شده انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین چالش برای قدرت‌های بزرگ به‌شمار آید.

وی با بیان اینکه هیچ تحولی در بیرون نیست که متکی به یک واقعیت در درون نباشد، همه حقایق را بازتاب تحول در قلوب مردم دانست و گفت: امروز برای تصرف یک جغرافیا، دیگر به لشکرکشی و استفاده از قدرت و صلابت نیاز نیست و بهترین راه، تصرف ذهن‌ها است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: مرزهای جغرافیایی امروز واقعیت تقسیم‌بندی سیاسی در جهان نیست، مرزهای سیاسی امروز صورت ظاهر و ترسیم‌کننده خطوط حاکمیت دولت‌ها است، در حالی که امروز جدال اصلی بر سر ترسیم مرزهای عقیده، اندیشه و فکر است.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تا به امروز مسیر سختی را برای توسعه ارزش‌های خود طی کرده است، این مرارت‌ها را آغاز راه دانست و افزود: به‌فضل الهی انقلاب اسلامی از پیدایش تا به امروز در مسیر ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در هیچ میدان تقابل راهبردی با دشمنان عقب‌نشینی راهبردی نداشته و شکست را تجربه نکرده‌ایم و این در شرایطی رقم خورده که صحنه خطوط مقدم درگیری ما در ابتدا ساحل کارون بود اما امروز میدان رویارویی ما در سواحل دوردست است و ما در اعماق یک منطقه وسیع جغرافیایی درگیر هستیم که روزبه‌روز در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه با دیدن برخی عقب‌نشینی‌های تاکتیکی و انعطاف‌ها نباید تصور کرد که انقلاب رو به تضعیف است، افزود: ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در جهان نیاز به این دارد که یک الگوی کوچک براساس همین هویت شکل بگیرد و همان معیار گسترش این تفکر در جهان بشود که جمهوری اسلامی باید به‌سرعت به‌سمت این موضوع پیش برود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت نقش سپاه افزود: سپاه پاسداران باید سردمدار دستیابی به این مقصود در جمهوری اسلامی باشد و برای این منظور بنا به تصریح قرآن باید به سلاح علم و دانش مجهز شود که در این میان، دانشگاه‌های امام حسین(ع) و بقیهالله(عج) نقش مهمی را ایفا می‌کنند و اگر بخواهیم از موانع عبور کنیم چاره کار اقتدار علمی است و با این علم باید مرزهای دانش درنوردیده شود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: پیمودن مرزهای دانش به‌طور حتم موجب تفوق علمی می‌شود و این تفوق علمی است که می‌تواند عامل قدرت‌بخشی برای تحمیل اراده خود به دشمنان باشد که ما در سپاه با توجه به اینکه در مرکزیت تمدن بزرگ اسلامی نقش راهبردی داریم، موظفیم برای رسیدن به این منظور، افق‌های بزرگی را طراحی کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در موضوع برجام با اشاره به اینکه مقاومت و قدرت جمهوری اسلامی امروز به حدی رسیده که برای اولین بار در الگوی رفتار سیاسی قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا تغییر ایجاد کرده، توضیح داد: در گذشته هرجا که ایالات متحده احساس می‌کرد صحنه به‌نفع او نیست، از توان قهریه خود بهره می‌گرفت، اما امروز جهانیان مشاهده کردند که آمریکا به‌خلاف رویه خود، تن به کرنش سیاسی داده که این نشان از پیش‌روندگی و مهارناپذیری قدرت انقلاب اسلامی است.

همچنین، در ابتدای این مراسم، دکتر «حسنی آهنگر» گزارشی از اقدامات دانشگاه ارائه داد و با حضور سردار سلامی از معاونت‌ها، دانشکده‌ها و مدیران برتر در قالب جشنواره مالک اشتر دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اهدای جایزه و لوح سپاس تقدیر شد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =