تولیدکننده‌ها انباردار شدند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه تمام آثار منفی تورم، رکود و اعمال قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید وارد شده است، گفت: تولیدکنندگان به دلیل کمبود تقاضا در سطح بازار انباردار شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،با اشاره به اینکه اکثر کارخانجات سیمان، کاشی و سرامیک و مصالح فروشی‌های ساختمانی با کمبود تقاضا تولیدات خود را در انبارها گذاشته اند، اظهار داشت: شرایط رکود اثر واقعی خود را بر بخش تولید گذاشته است و واحدها به دلیل قیمت تمام شده بالای کالاهای خود امکان صادرات آنها را هم ندارند.

وی با بیان اینکه دولت باید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی فکر اساسی کند، افزود: تمام آثار منفی تورم، رکود و اعمال قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید وارد شده و آنها را با دیون معوق بسیار روبه رو ساخته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: انتظار ما از دولت عدم دریافت تسهیلات بانکی نیست بلکه باید برای اقساط معوق واحدهای تولیدی تصمیم مناسبی را اتخاذ کند. واحدهای تولیدی در افزایش اقساط معوق خود مقصر نیستند اما همین موضوع توان فعالیت را از آنها گرفته است.

سهل آبادی با اشاره به اینکه جامعه صنعتی از دولت بابت اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها ۳۵ هزار میلیارد تومان طلب دارد، تصریح کرد: لااقل دولت همین طلب را تهاتر کرده و بدهی معوق واحدهای تولیدی از سیستم بانکی را تسویه کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد کارخانجاتی که برق زیادی مصرف می‌کنند در پرداخت قبوض ماهیانه خود دچار مشکل هستند و حتی به مرز تعطیلی هم رسیده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 16 =