نرخ رشد بهار ۹۴ در آستانه صفر + جزئیات ۲ گزارش دولتی

دو گزارش رسمی از دو دستگاه دولتی نشان می‌دهد، نرخ رشد اقتصادی که در فصل زمستان سال گذشته به رقم پایین ۰.۶درصد رسیده بود، در بهار سال ۹۴ وضعیت خوش‌بینانه‌ای ندارد و احتمالاً شاهد نرخ رشد پایین‌تری باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،گزارش‌های منتشر شده از سوی دفتر امور اقتصاد کلان معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری از چشم‌انداز ضعیف و عملکرد منفی بخش‌های مختلف اقتصادی در بهار سال ۹۴ حکایت دارد.

بر اساس گزارش این دو مرکز دولتی، در حالی که نرخ رشد اقتصادی در فصل زمستان ۹۳ به پایین‌ترین رقم در سال گذشته یعنی ۰.۶ درصد رسید، پیش‌بینی نرخ رشد بهار سال ۹۴ نیز احتمال بدتر شدن نرخ را حکایت دارد.

در جمع‌بندی گزارش سازمان مدیریت آمده است: با توجه به مباحث ارائه شده و عملکرد شاخص‌های پیش رو طی دوماهه اول سال جاری در حوزه‌های صنعت، واردات، صادرات غیرنفتی، تولید و صادرات نفت و گاز، بودجه دولت و بخش مسکن به نظر می‌رسد نرخ رشد اقتصادی کشور در فصل اول سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد ضعیفتری داشته باشد.

در گزارش مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری نیز تنگناهای مالی بنگاههای اقتصادی و کمبود تقاضا برای تولیدات داخلی مهمترین دلایل کاهش نرخ رشد اقتصادی در سال جاری عنوان شده است.

متن کامل گزارش دفتر امور اقتصاد کلان معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت را اینجا و گزارش مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری را اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =