عصبانیت رییس سیا از هک شدن ایمیلش توسط یک نوجوان

رییس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا امروز ضمن ابراز عصبانیت از هک شدن ایمیلش به انتقاد از رسانه‌ها در نحوه پوشش این خبر پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،رییس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) روز سه شنبه ضمن ابراز عصبانیت از هک شدن ایمیلش توسط یک نوجوان، از رویکرد برخی رسانه‌های ‌گروهی در نحوه پوشش این خبر انتقاد کرد.

بر اساس نوشته هیل، وبگاه نزدیک به کنگره آمریکا، «جان برنان» معتقد است رسانه‌ها در پوشش‌های خبری خود در خصوص هدف او از ایجاد این حساب کاربری و همچنین محتوای نامه‌های موجود در آن اغراق کرده‌اند.

برنان که در همایشی در دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا سخنرانی می کرد گفت: «قطعاً نمی‌توانم عصبانیت خود را از این موضوع پنهان کنم. اینکه مردم از این خبر چه برداشت و قضاوتی خواهند داشت، موضوع دیگری است که بابت آن نگران هستم. نحوه پوشش این خبر و نتیجه‌گیر‌ی‌هایی که رسانه‌ها از این رخداد داشتند مرا مأیوس کرده است.»

در برخی از رسانه‌ها این طور عنوان شده بود که رییس سازمان سیا با استفاده از حساب کاربری شخصی در سرویس ایمیل AOL، مقاصد غیر معمول و مغایر با مصالح امنیتی کشورش را دنبال می‌کرده است.

پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس هفته گذشته اقدام به ارسال اسنادی کرده بود که به گفته این وبسایت توسط یک هکر نوجوان از ایمیل رییس سازمان سیا به سرقت رفته‌ بودند. طبق اعلام رسانه‌ها، این هکر برای فریب و نفوذ به حساب کابری ایمیل قربانی، خود را به عنوان یکی از کارکنان شرکت مخابراتی وِریزون معرفی کرده است.

اسناد مذکور عمدتاً فرم‌های یادداشت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا هستند که ظاهراً دارای برچسب امنیتی طبقه‌بندی شده نیز بوده‌اند. یکی از اسناد یافت شده حاوی اطلاعاتی از سوابق امنیتی جان برنان بوده که اطلاعات خانوادگی وی از قبیل مشخصات همسر، اعضای خانواده، نشانی محل‌های سکونت او در آمریکا، تاریخ تولد اعضا، و شماره‌های خدمات تأمین اجتماعی در آن درج شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =