۷۰۰ روز است که اطرافیان جنابعالی اجازه نداده‌اند صدای ما از پشت دیوار‌های پاستور به گوش شما برسد

مسئول تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز یعنی ۱۶ آذر ۹۴ بیش از ۷۰۰ روز است که اطرافیان جنابعالی اجازه نداده‌اند صدای ما از پشت دیوار‌های پاستور به گوش شما برسد و با انحصار…

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشجو به نقل از خبرگزاری دانشجو، روحانی امروز در دانشگاه شریف به میان دانشجویان رفت. متن زیر سخنرانی علی عرب مسئول تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حضور رییس جمهور است:

ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی دانشجو صدای رسای جامعه‌ و تجلی بخش واقعیت‌ها، آرمان‌ها و خواسته‌های آنجامعه است. مطالبه‌گری دانشجویان به عنوان فرزندان این ملت از مسئولین کشور مساله‌ای ست که جزو اصول جنبش دانشجویی ایران اسلامی در کنار استکبار ستیزی و عزت طلبی قرار می‌گیرد.

امروز یعنی ۱۶ آذر ۹۴ بیش از ۷۰۰ روز است که اطرافیان جنابعالی اجازه نداده‌اند صدای ما از پشت دیوار‌های پاستور به گوش شما برسد و با انحصار شما در بین عده‌ای خاص از طرفدارانتان تلاش کرده‌اند تا دو قطبی مخالفین و موافقین رئیس جمهور را القا کنند و تنها اتحادیه‌های دانشجویی رسمی کشور را بایکوت کرده و در طول این دو سال با سانسور دولتی و برنامه ریزی شده سعی کردند صدایمان را ساکت کنند.

اما جناب آقای رئیس جمهور اگر فردی در جنبش دانشجویی یا تشکلی از شما یا سخنانتان یا کابینه و دولت مردان و اقداماتشان انتقاد نمود دشمن شما و دولت محترم تدبیر و امید نیست، که با انواع برچسب‌ها و اتهامات او را تحقیر کرده و با ایجاد دو قطبی اعتدال و افراط آن‌ها را از میدان فعالیت علمی و سیاسی و فرهنگی بیرون برانند.

عده‌ای سعی کردند جلوی رسیدن صدای مقتدای تشکیلاتی ما شهید مظلوم دکتر بهشتی را نیز با انواع تهمت‌ها و تخریب‌های سازماندهی شده به گوش‌ها بگیرند ولی مقلدان تشکیلاتی ایشان مظلومانه توهین‌ها را می‌شنوند ولی با فریاد رسای خود آزاد اندیشانه و عزت طلبانه مطالباتشان را مطرح می‌نمایند.که ایشان فرمودند دانشجو موظف است در برابر دردهای جامعه حساس باشد و حساس بماند.

از همین رو نکاتی را خدمت شما بیان می‌کنم:
۱- چگونه است که وام سه میلیون تومانی ازدواج را با سختگیری‌های بسیار به جوانان تازه عروس و داماد می‌دهند ولی به کهنسالان ایران خودرو وسایپا وام ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی اختصاص می‌دهند و مردم را زیر بار بهره چند ده درصدی قرار می‌دهند.

۲- حتما اطلاع دارید و به شما منتقل کرده‌اند که ۴ میلیون جوان دارند از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند و به نیاز به اشتغال دارند ولی انگار دولت برنامه جدی‌ای برای اشتغال و مواجه با این بحران در سال‌های پیشرو ندارد.

۳- رفع تحریم‌های ظالمانه در طول سال‌های اخیر چه در این دولت و چه در دولت قبل جز مطالبات جدی ما دانشجویان بوده است تحریم‌هایی که استخوان‌های عده‌ای را مانند‌‌ همان چرخ توسعه اقتصادی در اوایل دهه ۷۰ خورد نمود و اشرافی‌گری عده‌ای را در شمال شهر‌ها ایجاد نمود و نتیجه همین تحریم‌های ظالمانه هم برای مردمان حاشیه نشین و محروم‌‌ همان شد اما این تحریم‌ها نیز از زاویه دیگر اتفاق مهم دیگری را رغم زد یعنی ادامه‌‌ همان روندی که در زمان جنگ تحمیلی در کشور شاهد بودیم و ملت ما با همدلی و تولید داخلی روی پای خود ایستادند ولی دست گدایی جلو اجنبی دراز نکردند اما کشاورزان و تولید کنند گان خرد و دامداران از فردا می‌ترسند که عده‌ای که دل در گرو جهانی شدن و وابستگی متقابل دارند چشم خود رابر روی زحمت کارگر و کشاورز و دامدار ایرانی ببندند و با واردات بی‌رویه و غیر منطقی آن‌ها را به خاک سیاه بنشانند.

۴- متاسفانه در طول دو سال اخیر بعضی نقل قول‌ها و اضهار نظر‌ها و اقدامات معاونت زنان ریاست جمهوری موجب شد که ما امروز از عدم توجه کافی به جایگاه حقیقی نهاد خانواده و وضعیت روانی خانواده‌ها و زنان کشورمان که عده‌ای سعی بر مردانه جلوه دادن آن‌ها هستند و می‌خواهند آن‌ها را برده مدرنیته و تمدن سازی غربی نمایند نگران باشیم.

۵- متاسفانه شنیده می‌شود و بعضا دیده می‌شود همان‌هایی که در سال ۷۸ فتنه کوی دانشگاه را به راه انداختند و در سال ۸۸ فتنه عظیم آن سال را موجب شدند در صدد هستند دوباره با شعارهای دروغین و اردوکشی‌های سیاسی فضای آرامش و همدلی کشور را به هم زنند و فتنه دیگری را رغم زنند و آن را به نام دولت شما تمام کنند و سعی نموده‌اند و سعی می‌کنند با سخنرانی‌های حاشیه ساز و ساختار شکنانه حتی دانشگاه‌ها را هم به فضای التهاب سیاسی بکشانند و از دانشگاه‌ها به عنوان ابزاری در جهت پیش برد اهداف خود استفاده کنند.

۶- گویا دستگاه دیپلماسی دولت تمام توان خود را بر برجام متمرکز کرده و سایر موضوعات سیاست خارجی از قبیل آمریکای لاتین در برنامه‌های وزارت امور خارجه جایی ندارند در حالی که منافع جمهوری اسلامی ایجاب می‌کند که ما در حوزه‌های متعددی فعال باشیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «۷۰۰ روز است که اطرافیان جنابعالی اجازه نداده‌اند صدای ما از پشت دیوار‌های پاستور به گوش شما برسد;

  1. مدیریت محترم سایت طبس نیوز صفحه اول روزنامه ها رو از روزنامه کیهان، جوان، وطن امروز و رسالت در کانال تلگرام ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =