طراحی و به‌کارگیری دستگاه سی‌تی‌اسکن قابل حمل توسط سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طراحی و به‌کارگیری دستگاه سی‌تی‌اسکن قابل حمل توسط سپاه در بیمارستان‌های صحرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آغاز به کار ۱۰ بیمارستان صحرایی در استان سیستان و بلوچستان که به همت سپاه انجام شده است، گفت: در ۶ سال گذشته که ۱۹ باب بیمارستان صحرایی در منطقه سیستان و جتوب شرق کشور اجرا کردیم، نزدیک به ۷۵۰ تن از بیمارانی که در این بیمارستان‌ها قابلیت درمان برایشان فراهم نبود، به بیمارستان‌های مرکز استان منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه سیال کردن این بیمارستان‌ها توسط نیروی زمینی سپاه انجام شده است، افزود: یکی از مشکلاتی بر سر راه احداث بیمارستان‌های صحرایی وجود داشت، این بود برخی می‌گفتند که بعضی از ابزارهای تخصصی، نظیر دستگاه سی‌تی‌اسکن را نمی‌توان به صورت پرتابل در بیمارستان‌های صحرایی به کارگیری کرد، اما ما در نیروی زمینی سپاه این امکان را برای دستگاه سی تی اسکن فراهم کردیم و در این بیمارستان‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه، اظهار داشت: کل تجهیزات پرتابلی که در بیمارستان‌های صحرایی در کنار بیمارستان‌های دائمی ایجاد شده، توسط نیروی زمینی سپاه فراعهم شده است.

سردار پاکپور همچنین استقبال مردم منطقه از این بیمارستان‌‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و درباره برنامه‌های سپاه برای  محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، گفت: یکی از برنامه‌های سپاه برای کمک به مردم، بحث درمان و خدمات پزشکی است و در موضوعات دیگر هم خدماتی از سوی سپاه به مردم ارائه شده است، به طوریکه در یک ماه گذشته ۱۲۳۵ پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه کشاورزی و مسائل فرهنگی را در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در امنیت پایدار منطقه به کمک کند، توسعه استان سیستان و بلوچستان است که این برنامه‌ها از زمانی که سردار شوشتری به عنوان فرمانده قدس در استان سیستان و بلوچستان مستقر شد، این راهبرد را دنبال کردیم و این راهبرد در زمان فرماندهان دیگر نیز در آینده ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =