تأکید آیت‌الله یزدی بر کنار گذاشتن دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌ها در انتخابات خبرگان رهبری

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی همزمان شده و مردم در این همزمانی باید به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری دقت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،آیت‌الله محمد یزدی که صبح امروز در اجلاسیه مجلس خبرگان سخن می‌گفت، با اشاره به تاریخ عبرت انگیز صدر اسلام تا امروز اظهار داشت: از صدر اسلام تا امروز، در دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس و زمانی که اسلام را به سلطنت تبدیل کردند، بلاهای متعددی بر سر اسلام عزیز آمد تا امروز که به گروه‌های تکفیری رسیده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: از آن دوران تاکنون خشونت‌ها و خلا‌ف‌هایی صورت می‌گیرد که هدف آن‌ها تضعیف اسلام است ولی در ‌‌نهایت اراده خداوند حاکم است و اسلام از این فراز و نشیب‌ها عبور کرده و اکنون در مراکز علمی و نخبگانی اسلام مطرح است.

دشمنان از اسلام اهل‌بیت(ع) در هراس هستند

آیت‌الله یزدی با تأکید بر اینکه دشمنان از اسلام اهل بیت‌(ع) در هراس هستند و نمی‌خواهند این اسلام مطرح شود، خاطرنشان کرد: دشمنان به‌دنبال تحریف ماهیت اسلام ناب و اسلام اهل‌بیت(ع) هستند؛ آن‌ها می‌خواهند به آن، چهره خشونت‌آمیزی بدهند که این امر مورد تنفر همگان است.

وی در ادامه سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: امسال انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی همزمان شده و این کار با ادِله خودش صورت گرفته است. در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی امیدوار هستیم که براساس روال قانونی انجام شود و کسانی که وارد این مجلس در آینده می‌شوند و آن را اداره می‌کنند، بهتر از فعل و گذشته نسبت به این کار مبادرت ورزیده و برای رشد کشور اهتمام داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: کلید جمهوریت و اسلامیت نظام در دست مجلس خبرگان رهبری است؛ وقتی به شرایط و مشخصاتی که برای اعضای این مجلس گفته شده، نگاه می‌کنیم، به این نکته واقف می‌شویم.

نباید اهمیت خبرگان رهبری در سایه انتخابات مجلس قرار گیرد

وی با توجه به شرایط انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان تصریح کرد: مردم هستند که در مجلس خبرگان، انتخاب می‌کنند و این مجلس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و نباید اهمیت آن در سایه انتخابات مجلس قرار گیرد.

آیت‌الله یزدی تصریح کرد: مهم‌ترین بخش تشکیلات جمهوری اسلامی ایران، مجلس خبرگان است زیرا رهبری توسط این مجلس انتخاب می‌شود، از این رو هم جمهوریت نظام با انتخاب مردم در حوزه‌های انتخابیه تحقق می‌یابد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: در مورد حضرت امام خمینی(ره) مردم، خود ایشان را انتخاب کردند زیرا ایشان اولین بار نظریه ولایت فقیه را در کتابشان تبیین کردند و سپس مقام معظم رهبری توسط این مجلس انتخاب شد.

انتقاد آیت‌الله یزدی از ثبت‌نام کسانی که تناسبی با مجلس خبرگان ندارند

آیت‌الله یزدی در ادامه با انتقاد از ثبت‌نام کسانی که هیچ تناسبی با مجلس خبرگان ندارند، اظهار داشت: اینکه خانمی با شرایط نامناسب برای خبرگان ثبت‌نام کند و بگوید ثبت‌نام برای همه آزاد است، صرف‌کردن هزینه و وقت است. اکنون شنیده‌ام که نزدیک به ۵۰۰ یا ۸۰۰ نفر برای ۸۸ کرسی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به دومین وظیفه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: دومین وظیفه مجلس خبرگان رهبری، نظارت بر عمل و بقای شرایط ذکرشده برای رهبری است که در این دوره در کمیسیون مربوط، به‌شکل مناسبی صورت گرفته و اعضای محترم دیده‌اند که جامعه به‌شکل مناسبی هدایت و رهبری می‌شود.

جامعه را بر سر انتخابات خبرگان رهبری دوقطبی نکنید

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توصیه من در این دوره این است که جامعه را بر سر این انتخابات دوقطبی نکنید و البته شورای نگهبان وظایفی دارد و از بین این تعداد ۸۰۰ نفر یا بیشتر، تعدادی را انتخاب می‌کند.

وی به انتخاب‌کنندگان مجلس خبرگان توصیه کرد تا اهمیت این انتخابات را دست کم نگیرند و با تحقیق کافی دست به انتخاب بزنند و تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم‌‌ همان طور که باید نسبت به مجلس شورای اسلامی توجه خاص داشته باشند، نسبت به انتخابات خبرگان نیز توجه کافی داشته باشند و تأکید من به‌دلیل این همزمانی است تا مردم اهمیت این مجلس را فراموش نکنند.

آیت‌الله یزدی افزود: امیدوارم با تلاش همه دست‌اندرکاران و انتخاب‌کنندگان، انتخابات خوب و پرشکوهی داشته باشیم و در آینده وضعیت خوبی در کشور حاکم باشد.

تأکید آیت‌الله یزدی بر کنار گذاشتن دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌ها در انتخابات خبرگان رهبری

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید گروه‌بندی‌ها و جناح گرایی را کنار گذاشت و آینده کشور و آرمان‌های امام راحل را در نظر گرفت.

وی با محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه اظهار داشت: ما به‌عنوان اعضای حاضر مجلس خبرگان در اجلاسیه، این حادثه را محکوم می‌کنیم و باید کمیته تحقیق، بررسی کند که آیا این‌‌ همان عداوت‌ها و دشمنی‌هایی نیست که از ابتدا علیه خاندان پیامبر(ص) انجام شده یا اینکه مسائل دیگری است.

آیت‌الله یزدی به ترورهای اخیر در کشورهای همسایه و درگیری ترکیه و روسیه اشاره کرد و گفت: این وضعیت مطلوبی نیست و باید ریشه تکفیر برداشته شود و این آفت از جهان اسلام پاک شود؛ خوشبختانه امنیت در کشور ما برقرار است و امیدواریم انتخابات نیز بدون هیچ حادثه‌ای و به‌خوبی برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =