آیت‌الله مکارم‌شیرازی: نتیجه برجام و اثر لغو تحریم‌ها “واقع‌بینانه” بیان شود

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه نباید در مورد نتیجه لغو تحریم‌ها و آثار آن در حل مشکلات بزرگ‌نمایی و مبالغه شود، گفت: اگر در موضوع برجام بزرگ‌نمایی شود سطح توقعات مردمی بالا می‌رود در حالی که باید بدانیم برای حل مشکلات به زمان نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به مسئله اجرایی‌شدن برجام اظهار داشت: برجام پس از زحمات فراوان به نتیجه رسید و این در واقع کار قابل ملاحظه و یک پیروزی است که نصیب ملت ایران شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه برخی نباید به‌دنبال منفی‌بافی باشند و بگویند کاری انجام نشده است، افزود: باید واقعیت‌ها را قبول کرد و در برابر آن سرسختی نکرد، زیرا برجام پیروزی مهمی بود که به‌دست آمد.

مرجع تقلید شیعیان با ابراز “دولتمردان و همه باید از دو مشکل پرهیز داشته باشیم” خاطر‌نشان کرد: اگر در موضوع برجام بزرگ‌نمایی شود سطح توقعات مردمی بالا می‌رود در حالی که باید بدانیم برای حل مشکلات به زمان نیاز است و مشکلات با سرعت حل نمی‌شوند.

وی با اعلام “این پرونده و مسائل آن، بخشی از مشکلات را برای ما ایجاد کرده بود” عنوان کرد: نباید در این مورد مبالغه و بزرگنمایی انجام شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اظهار اینکه مسئله دیگر این است که با مبالغه در مورد برجام، غربی‌ها می‌گویند “تیر ما درست نشانه رفته است” گفت: آنها با این‌گونه بزرگنمایی‌ها می‌گویند تحریم‌ها بر ایران نتیجه داشته و مردم را بیچاره کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه این کار سبب می‌شود راه برای سوء استفاده دشمنان باز شود، افزود: باید در همه امور اعتدال را رعایت کنیم و از افراط در امور پرهیز شود.

مرجع تقلید شیعیان با تذکر “در مسئله انتخابات آینده در کشور باید مراقب بود مقابل یکدیگر نایستیم” افزود: نباید یکدیگر را تخریب کنیم و به‌دنبال به در کردن یکدیگر از میدان باشیم.

وی با ابراز “باید با مشارکت و همدلی مشکلات را با مذاکره حل کنیم” تصریح کرد: معیار همه باید قانون باشد و اگر این‌گونه شد مشکلی پیش نمی‌آید و امیدواریم با عمل به قانون انتخابات خوبی پیشِ‌رو داشته باشیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه یاد خدا همواره آرام‌بخش دل‌هاست، گفت: افرادی که خودکشی می‌کنند و کارهای این‌چنینی از آنها سر می‌زند، در ایمان خود ضعیف هستند و همراهی دل با خداوند و انس با او سبب آرامش دل می‌شود.
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =