سه راه پرداخت جریمه مشمولان غایب/ از پرداخت اقساط تا دریافت وام

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تسهیلات سربازی در سال ۹۵ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از میزان،سردار صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت و گوی زنده تلویزیونی ضمن تشریح تسهیلات جدید خدمت سربازی برای متاهلان گفت: شرایط ویژه ای برای حقوق سربازان متاهل در نظر گرفته شده است که اعتبار لازم از طرف دولت هنوز تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تسهیلات جدید برای افرادی که تا ۹۵/۰۲/۳۰ خود را معرفی کرده باشند اعمال خواهد شد.

سردار صدرالسادات در مورد پرداخت جریمه غیبت خدمت سربازی گفت: براساس مصوبه مجلس سه راه برای پرداخت جریمه غیبت سربازی وجود دارد. اولین را به صورت نقدی استکه کل جریمه یکجا پرداخت میشود. راه دوم پرداخت اقساط است، به طوری که یک سوم کل مبلغ جریمه باید در ابتدا پرداخت شود و مابقی آن براساس توافق فرد با بانک عامل( در حال حاضر بانک قوامین) تا پایان سال پرداخت میشود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی تاکید کرد: تا پرداخت کامل جریمه کارت پایان خدمت صادر نخواهد شد، گرچه درصورتی که میزان اقساط واریزی به معادل نیمی از کل جریمه برسد، فرد میتواند یک نوبت از کشور خارج شود.

وی راه سوم را دریافت تسهیلات وام بانکی با درصد سود مناسب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با بانک قوامین در مورد پرداخت وام توافق صورت گرفته است.

صدرالسادات همچینین درباره سربازان فراری گفت: سربازانی که سابقه فرارشان به بیش از ۸ سال برسد میتوانند جریمه را بپردازند.

وی در مورد خروج از کشور مشمولینی که هنوز به خدمت سربازی نرفته اند گفت:مشمولینی که قصد خروج از کشور دارند باید موافقت نامه کتبی سازمان وظیفه عمومی را داشته بانشد و اگر مشغول به تحصیل باشد میتوانند با ارائهگ واهی اشتغال به تحصیل از کشور خارج شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی با تاکید براینکه که کسانی که غیبت داشته باشند اجازه خروج خروج از کشورنخواهند داشت افزود: مبلغ ضمانت جهت سفرهای علمی ۵ میلیون تومان و بابت سفر عتبات ۲ میلیون تومان باید پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =