اساس کار ستاد استهلال، وثاقت است/ گزارش اهل سنت را می پذیریم

کرمانشاه- رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: گزارشات برادران اهل سنت در خصوص رصد ماه پذیرفته است و ثبت می شود و اساس در ستاد استهلال وثاقت و تجربه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،حجت الاسلام علیرضا موحد نژاد پیش از ظهر امروز چهارشنبه در اختتامیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور که در محل هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما که حاصل تلاش و مجاهدت های مردم ایران و خون شهدا است بحث حکومت فقیه و ولایت فقیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این همایش ها زمینه ای برای آشنا شدن شخصیت های اندیشمند با نظرات همدیگر است، افزود: کار اصلی باید در حوزه های علمیه صورت بگیرد و با همان سبک فقهی که در هر مذهبی وجود دارد بحث ها را پیگیری کنند چرا که همه مطالب را نمی توان در این همایش ها بیان کرد.

رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: علمای شیعه هم باید چنین جلساتی را بر پا کنند و در مواردی که در مورد استهلال با هم اختلاف دارند به توافق برسند.

موحد نژاد با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: اگر قولی به اجماع رسید بر اساس آن عمل کنید، چرا که اختلاف در حکم یک موضوع تضییع عدالت است و سبب تفرقه می شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع استهلال در جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد: روئیت هلال در بین دانشمندان از حدود ۱۳۰۰ سال پیش وجود داشته و سابقه ای با این قدمت دارد.

رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: در ستاد استهلال حرف منجمان به کرسی نشانده نمی شود بلکه رویه فقهی پیگیری می شود و بهترین کارشناسان نجومی روئیت هلال را به ما ارائه می دهند و در ستاد استهلال بطور فقهی شهادت شهود را با سوالات فقهی بررسی می کنیم و در نهایت نظر نهایی را رهبر می دهند.

موحد نژاد گفت: در رابطه با این سوال نیز که آیا رصد اهل سنت پذیرفته می شود یا نه باید گفت: گزارشات برادران اهل سنت در خصوص رصد ماه پذیرفته است و ثبت می شود و اساس در ستاد استهلال وثاقت و تجربه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یک =