حجت‌الاسلام رئیسی:”مشهد مال” و “جهان مال” باید مورد بازنگری قرار گیرد/ این مجموعه‌ها چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ضمن ارج نهادن به تمامی تلاش‌های ارزشمندی که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تحت مدیریت تولیت فقید؛ حضرت آیت الله واعظ طبسی(ره) در آستان مقدس حضرت رضا(ع) صورت گرفته است، اظهار داشت: همچنان فضای بسیاری برای ارتقاء و پیشرفت در آستان قدس رضوی وجود دارد و برای تحقق این امر باید با نگاهی نو، توأم با خلاقیت و ابتکار در حوزه های مختلف و متناسب با مفاد حکم مقام معظم رهبری گام های بلندی برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به منشور هفت‌گانه رهبر انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، گفت: این حکم سند بالادستی و انتظار عمومی از آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین بر تحول اداری در مجموعه آستان قدس رضوی تاکید و عنوان کرد: در آستان قدس رضوی بخش‌هایی وجود دارند که باید با یکدیگر ارتباط سازمانی پیدا کنند و یکپارچگی و انسجام در فرایندهای کاری ایجاد شود.

وی افزود: اگر ارتباط سازمانی به درستی ایجاد نشود، بخش‌های مختلف به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و این امر مدیریت و نظارت را مشکل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواستار بازنگری فعالیت بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی در این فرایند شد و گفت: کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد. امروز باید این سوال را مطرح کنیم که این مجموعه‌ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟

وی همچنین با بیان اینکه اسکان در کمپ‌ها شایسته زائران حضرت رضا(ع) نیست، اظهار داشت: کمپ‌ها برای موارد بحرانی استفاده می‌شود، نه برای شهر مشهد مقدس که به طور سالانه و مستمر پذیرایی حدود ۲۵ میلیون زائر است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری ضمن تجلیل از اقداماتی که طی سال‌های متمادی در آستان قدس رضوی انجام شده است، تصریح کرد: نباید به وضع موجود اکتفا کنیم و باید با پویایی، کارکارشناسی، جزم علمی، عزم عملی به سمت تعالی اقدامات آستان قدس رضوی حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پانزده =