رهبر ارامنه خاورمیانه: نقش ترکیه مانع برقراری صلح در سوریه است

مسکو – ایرنا – جاثلیق «آرام اول» رهبر دینی ارامنه جهان در حوزه عالی سیلیسی٬ گفت: نقش منطقه ای ترکیه مانع برقراری صلح و آرامش در سوریه است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری پان آرمنین ارمنستان روز جمعه نوشت: پیشوای ارامنه خاورمیانه در دیدار با رئیس جمهوری سوریه در باره اوضاع این کشور به ویژه شکست های اخیر گروههای تروریستی ضدسوری گفت وگو و تبادل نظر کرد.
این خبرگزاری افزود: جاثلیق آرام اول ضمن ارزشمند خواندن آزادی کامل حلب از اشغال چهار ساله تروریست ها و ابراز خشنودی از برقراری صلح و آرامش در این شهر، گفت: آرزومندیم در آینده نزدیک تمام مناطق سوریه شاهد پایان درگیری ها و برقراری ثبات شود.
ارتش سوریه دوم دی ماه همزمان با خروج آخرین گروه از تروریست ها و خانواده های آنان از محله های شرقی حلب، آزادسازی کامل این شهر را اعلام کرد.
جاثلیق آرام اول همچنین از نقش و اقدام های ترکیه در منطقه به ویژه علیه سوریه انتقاد کرد و گفت که رویکردهای آنکارا مانع برقراری صلح و آرامش می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که روند بازسازی سوریه در آینده نزدیک شروع شود و تمام جوامع مذهبی و اقوام این کشور از جمله جامعه مسیحیان و ارامنه در آن نقش داشته باشند.
به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری پان آرمنین، بشار اسد نیز در این دیدار اعلام کرد: مردم سوریه در برابر جنگ تروریستی که از چند سال پیش تحمیل شده است، پیروز شدند و عاملان راه اندازی آن نیز نتوانستند به اهداف شومی که پیگیری می کردند از جمله ایجاد چنددستگی بین سوری ها دست یابند.
رئیس جمهوری سوریه در پایان خاطرنشان کرد: ملت سوریه در جنگ با تروریست ها پایدارتر و قاطع تر شدند و در پایبندی به هویت و تمدن خود که بر تنوع قومی و مذهبی استوار شده است، اراده بیشتری یافتند.
گزارش ایرنا، از شش سال پیش تاکنون راهبرد گروه کشورهای غربی-عربی به پیشگامی آمریکا علیه سوریه با استفاده ابزاری از تروریست ها و همچنین همگامی ترکیه برای سرنگونی حکومت بشار اسد، دهها هزار قربانی به ویژه بین زنان و کودکان، میلیون ها آواره و ویرانی تقریبا کامل سوریه را برجای گذاشته که دامنه آن عراق را نیز فرا گرفته است.
اروپام*۳۹۱ انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =