دستگیری پلیس قلابی در اسلام آبادغرب/اراذل به دام پلیس افتادند

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از دستگیری جوانی ۳۹ ساله که با جعل عنوان، خود را مأمور تجسس یکی از کلانتری های مرکز کشور معرفی و از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ “بهروز سرتیپ نیا” در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱ خیبر مبنی بر این که فردی با جعل عنوان مامور تجسس و بهانه انجام کار از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی مأموران کلانتری ۱۱ موفق شدند متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، در عملیاتی غفلگیرانه وی را دستگیر کنند.

سرهنگ سرتیپ نیا بیان داشت: این مامور قلابی دارای کارت شناسایی و مجوز جعلی بوده و خود را مأمور تجسس یکی از کلانتریهای مرکز کشور معرفی کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر از متهم همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: خوشبختانه افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی و نیز شیوه های جدید کلاهبرداری باعث شده است که دست مجرمان و کلاهبرداران در کمترین زمان ممکن برای پلیس رو شود.

سارق تحت تعقیب، حین سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری سارق حرفه ای منزل با ۲۳ مورد سرقت خبر داد و گفت: سارق از متهمان تحت تعقیب پلیس عملیات ویژه آگاهی استان بوده است.

سرهنگ “رضا شیرزادی” عنوان کرد: عوامل یگان امداد شب گذشته حین گشت زنی در چهار راه جعفرآباد، به یک دستگاه خودروی سمند که راننده آن سعی داشت با حرکات حادثه ساز از چراغ قرمز عبور کند، مشکوک شدند و پس از استعلام شماره خودرو مشخص شد پلاک متعلق به خودرو دیگری است، لذا جهت متوقف کردن آن اقدام کردند اما راننده با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد و از محل متواری شد.

وی افزود: ماموران یگان امداد بی درنگ موضوع را به مر کز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و اقدام به تعقیب خودرو کردند، لذا پس از طی مسافتی در یک اقدام ضربتی خودرو متوقف شد اما راننده که قصد نداشت تسلیم پلیس شود از تاریکی شب استفاده و اقدام به فرار کرد. که می شود.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از طی مسافت کوتاهی توسط مأموران دستگیر شد، تصریح کرد: در بازرسی از داخل خودرو، وسایل و لوازم سرقت کشف و ضبط شد و سارق در بازجویی های پلیسی به ۲۳ مورد سرقت منزل و وسایل خودرو اعتراف کرد. سرهنگ شیرزادی در پایان با اشاره به اینکه سارق از متهمان تحت تعقیب پلیس عملیات ویژه آگاهی استان بوده است، بیان داشت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری دو تن از اراذل تحت تعقیب در کرمانشاه

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: دو نفر از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب که اقدام به اخلال در نظم و ایجاد رعب و وحشت و نیز مزاحمت برای نوامیس کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ “محمد رستمی” اظهار داشت: در پی اعلام طرح یک روزه مبارزه با اراذل و اوباش، پرسنل پلیس امنیت عمومی فا. ا. کرمانشاه پس از اکیپ بندی با همکاری تعدادی از پرسنل یگان ویژه طرح مذکور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ضمن رعایت حقوق شهروندی با نا امن ساختن پاتوق اراذل و اوباش، تذکرات لازم به متصدیان ۱۰ واحد از قهوه خانه های سطح شهر داده شد و ملزم به رعایت قوانین و ممانعت از تجمع اراذل و اوباش در آن مکان ها شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین در اجرای طرح مذکور با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و نیز با هماهنگی مقام قضائی، دو نفر از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب که چند روز پیش اقدام به اخلال در نظم و ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت برای نوامیس و سلب آسایش عمومی کرده بودند، پس از شناسایی مخفیگاه آنان با اقتدار دستگیر شدند.

سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت از همه توان و امکانات خود استفاده و با مسببان سلب آسایش مردم برخورد قاطع می کند.

رهاورد انقلاب اسلامی، شکل‌گیری مفهوم ارزشی به نام «شهید» بود

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: رهاورد انقلاب اسلامی افتخار به شهادت و شکلگیری مفهوم ارزشی به نام «شهید» بود و چنان پایه مستحکمی در کشور بنا نهاد که امروزه به عنوان یکی از ارکان حفظ نظام تلقی می شود.

سرهنگ “علیرضا مرزبانی” در حاشیه غبارروبی مزار شهدای شهرستان کرمانشاه توسط نیروهای اظهار داشت: در عصر مدرنیته و شبیخون دلمشغولی های پایان ناپذیر، دنیا با بحران ارزش ها مواجه شده که ناشی از فاصله گرفتن از ارزش های الهی، بشری و دینی است.

وی تصریح کرد: رهاورد انقلاب اسلامی افتخار به شهادت و شکلگیری مفهوم ارزشی به نام «شهید» بود و چنان پایه مستحکمی در کشور بنا نهاد که امروزه به عنوان یکی از ارکان حفظ نظام تلقی می شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: عزت، امید، تعهد، حماسه سازی و بالندگی در پرتو فرهنگ ایثار و شهادت پدید می آید و فقدان آن بی تحرکی، خمودی و ذلت را بدنبال خواهد داشت.

وی اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) و مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان را از راهکارهای ایجاد بستر مناسب برای ترویج فرهنگ شهادت طلبی در جامعه برشمرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خاطرنشان ساخت: شهدا همیشه زنده اند و در جامعه حضور دارند، پس تجلیل از یاد و خاطره آنان، احترام به فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرهنگ مرزبانی در خاتمه گفت: آرامش و امنیت کشور با وجود ناامنی های گسترده در خاورمیانه، مرهون خون شهدا است و نیروی انتظامی همواره سعی دارد در راستای حفظ میراث ارزنده شهدا از هیچ خدمت و تلاشی فروگذاری نکند.

گفتنی است، عطر افشانی مزار مطهر شهدا در سایر شهرستان های استان نیز به طور همزمان اجرا و به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.

چاپ مقاله دفتر تحقیقات کاربردی ف. ا. ا. کرمانشاه در نشریه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان از پذیرش و چاپ مقاله دفتر تحقیقات کاربردی ف. ا. ا. کرمانشاه در نشریه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) خبر داد.

سرهنگ “حشمت سهیلی” اظهار داشت: فصلنامه علمی– پژوهشی مطالعات مدیریت انتظامی که توسط دانشگاه علوم انتظامی امین به چاپ می رسد در آخرین شماره خود (سال یازدهم- شماره سوم- پاییز ۱۳۹۵) مقاله دو نفر از همکاران پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه را با عنوان «مدیریت انتظامی در رویکرد اجتماع محوری پیشگیری از جرم (مورد مطالعه، سازمان های غیر دولتی شهر کرمانشاه)» به چاپ رساند.

وی افزود: در این مقاله که با استفاده از روش پیمایشی- تحلیلی توسط دکتر اکبر وروایی (دانشیار حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه علوم انتظامی امین) و سرگرد یوسف چراغ آبادی (کارشناس ارشد علوم سیاسی) از همکاران پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تهیه شده است، سعی گردید نقش فعالیت سازمان های غیر دولتی در پیشگیری از جرم مورد مطالعه قرار گیرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نتایج این مقاله علمی نشان می دهد که در مدیریت انتظامی رویکرد جامعه محوری پیشگیری از جرم باید کارکردهای سازمان های غیر دولتی در چهار محور هشدار دهندگی، پشتیبانی، شناختی و بازخورد دهندگی تقویت شوند. گفتنی است، علاقمندان به بهره برداری از این مقاله می توانند به نشریه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به آدرس www.ricest.ac.ir و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی www.isc.gov.irو سامانه یکپارچه نشریات ناجا به نشانی  www.journals.police.ir مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =