همایش شرق‌شناسی و مطالعات ایرانی در هند برگزار می‌شود

گروه معارف: دومین همایش بین‌المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی توسط مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه اسلامی علیگر هندوستان و موسسه سفیران فرهنگی مبین ایران و با همکاری دانشگاه دولتی هرات افغانستان و دانشگاه خجند تاجکستان و دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان از ۱۱ تا ۱۳ اسفند در محل دانشگاه علیگر هند برگزار خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد، دومین همایش بین‌المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی که از ۱۱ تا ۱۳ اسفند در محل دانشگاه علیگر هند برگزار خواهد شد، دارای دبیرخانه در کشورهای هند، تاجیکستان و افغانستان است و دبیرخانه مرکزی آن در ایران قرار دارد.
ریاست این همایش به عهده پروفسور آذرمیدخت صفوی، رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه علگیر هند و استاد ادبیات فارسی این دانشگاه است.
دبیر علمی همایش، پروفسور اصغر دادبه، استاد دانشگاه و چهره ماندگار حوزه زبان و ادبیات فارسی ایران و جهان است.
همچنین ۱۰ استاد برجسته از سراسر جهان به عنوان سخنرانان کلیدی در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.
کمیته علمی معتبر و هیات داوران بین‌المللی این همایش از سراسر جهان، بررسی و پذیرش مقالات پژوهشگران را به عهده خواهند داشت.
همایش دارای دو محور ویژه و سمپوزیوم تخصصی در حوزه شرق شناسی، تاریخ و زبان فارسی با عنوان‌های «بررسی آثار، اندیشه‌های بیدل دهلوی» و «بررسی آراء و نظریات مستشرقان و اندیشمندان اسلامی» است.
کارگاه «آموزش تاریخ، تمدن و نسخه‌شناسی در هند» نیز در این همایش برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
یکی از برنامه‌ها و محورهای مهم این همایش، هم‌اندیشی بین‌المللی در زمینه راهکارهای توسعه زبان فارسی در دنیای علم است و به دو مقاله برتر آن، لوح و تندیس تقدیر اهدا خواهد شد.
هم‌افزایی و تعامل با استادان و پژوهشگران برجسته بین‌المللی در همایش، ارائه گواهی نامه پذیرش معتبر علمی و بین‌المللی، ارائه مقاله در جایگاه بین‌المللی و توسط دانشگاه خارجی، ارائه گواهی حضور و گواهی ارائه مقاله، امتیاز علمی و کسب نمره کامل، انتشار چکیده مقالات در کتابچه همایش و مجموعه مقالات پذیرفته شده به صورت لوح فشرده، شرکت در کارگاه، سمپوزیوم تخصصی و ارائه گواهی‌ نامه در صورت درخواست، امکان چاپ مقالات در ژورنال‌های تخصصی معتبر Scopus&ISI&ISC، امکان نمایه‌سازی مقالات در پایگاه‌های استنادی معتبر داخلی و خارجی و… از جمله امکاناتی هستند که در اختیار شرکت‌کنندگان در این همایش قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =