عراق و سوریه خاک‌ریز و خط مقدم ماست

مرجع تقلید شیعیان بابیان اهمیت تقویت جبهه مقاومت اسلامی گفت: عراق و سوریه در حکم خاک‌ریز و خط مقدم ایران است.

آیت الله علویبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید محمدعلی  علوی گرگانی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،بابیان اجر و ثواب فوق‌العاده شهدای مدافع حرم، اظهار داشت :تعظیم و تجلیل از مقام شهدای جبهه مقاومت سبب دلگرمی خانواده‌های عزیز شهدا خواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر مراتب ایثار و ازخودگذشتگی، افزود:گاهی جان انسان درخطر می‌افتد در این حالت باید با صرف مال ،جان خود را نجات داد اما زمانی می‌شود که دین انسان به خطر می‌افتد اینجا جایی است که باید با فدای جان خود دینمان را حفظ کنیم.

وی بابیان اجر بی‌حساب شهدای مدافع حرم گفت: این نمونه بالای فداکاری و گذشت درراه خداوند متعال است، شهدا حق سنگینی بر گردن همه ما نهاده‌اند که باید پاسدار خون این عزیزیان باشیم.

وی بیان کرد: گاهی انسان از حریم شخصی خودش دفاع می‌کند و گاهی از حریم ملی خود اما انسانی که برای حفظ و صیانت دینش جدای از دین و حریمش برای ملتی دیگر  می‌جنگد نشان از یک معرفت عمیق و درک بالاتری دارد که به  مسائل  مبنایی و ریشه‌ای می‌اندیشد،و چیزی که برای او اهمیت دارد دین است نه نژاد و ملیت .

استاد برجسته حوزه علمیه قم بابیان عشق و دلدادگی عمیق جوانان به فرهنگ شهادت و دفاع از حریم امامت، تصریح کرد:جوانی که مجموعه‌ای از آرزوها و امیدهاست، برای رفتن به سوریه و عراق اصرار و التماس می‌کند،آیا می‌شود برای این قیمتی تعیین کرد؟

وی با اشاره به اینکه اگر  در سوریه و عراق نمی‌جنگیدم  باید در داخل کشور به جنگ با آن‌ها می‌رفتیم، تأکید کرد: عراق و سوریه خاک‌ریز و خط مقدم کشور ماست،باید قدردان جان‌فشانی‌های مدافعان حرم باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: حرکت‌های استکبار جهانی فقط ضد ایرانی نیست بلکه اصل و اساس هدف استکبار ضد دینی است،مشکل اصلی آن‌ها دین و آموزه‌های رهایی‌بخش دین است،از طرف دیگر تنها چیزی هم که انسان را می‌تواند کنترل کند دین است،دشمنی‌ها هم از همین ویژگی‌های دین سرچشمه می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =