سپاه نور چشم مردم ماست

آیت الله خامنه ای: سپاه پاسداران نور چشم مردم ماست و در دل آحاد مردم ما جای دارد و مردم این نیروی انقلابی را که از بطن انقلاب بیرون آمده با همه وجود دوست دارند.

رخدادهای ۱۶ اردیبهشت ۶۳

چکیده:

مراسم بزرگداشت روز پاسدار با حضور انبوه امت حزب الله و رژه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

 

آیت الله خامنه ای: سپاه نور چشم مردم ماست و در دل آحاد مردم جای دارد.

 

دومین کنگره جهانی ائمه جمعه و جماعات با حضور بیش از ۵۰۰ تن از میهمانان داخلی و خارجی گشایش یافت.

 

آیت الله منتظری: وظیفه ما است که به اعضای بسیج توجه بیشتری بکنیم و مشکلات آنها را برطرف سازیم.

 

باید بسیج را در هر شرایطی تقویت کنیم.

 

۱۰ روز پس از تشکیل دولت جدید لبنان درگیری ها در این کشور با شدت بیشتری از سر گرفته شد.

 

۱۱۴ تن در درگیری های دیروز بیروت کشته و زخمی شدند.

 

آیت الله خامنه ای: مردم سپاه را که از بطن انقلاب بیرون آمده با همه وجود دوست دارند

در خجسته میلاد اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، تهران دیروز جلوه خاصی داشت و هزاران نفر از امت همیشه در صحنه به همراه پاسداران و اعضای نیروهای نظامی و انتظامی در یک اجتماع بزرگ در میدان آزادی این روز باشکوه را گرامی داشتند.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در این مراسم باشکوه گفت: آن روز که سپاه پاسداران در کشورما بوجود آمد همه امیدها این بود که سپاه رسالت حسین (ع) را به انجام برساند و از ارزشمندترین ارزش های اسلام از بعد از صدر اسلام تاکنون یعنی از  انقلاب، اسلام و جمهوری اسلامی دفاع و حراست کند.

رئیس جمهور افزود: سپاه مظهر حضور مسلح مردم در صحنه پیکار علیه استکبار جهانی است. اگر چه امروز نیروهای مسلح همه مردمی هستند و همه در دل مردم جای دارند و برای مردم فداکاری و جانبازی می کنند اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن سازمانی است که از دل انقلاب جوشیده است.

رئیس شورای عالی دفاع تاکید کرد: سپاه پاسداران نور چشم مردم ماست و در دل آحاد مردم ما جای دارد و مردم این نیروی انقلابی را که از بطن انقلاب بیرون آمده با همه وجود دوست دارند. سپاه پاسداران و بسیج مردمی مظهر کامل حضور مردم در صحنه اند. پس از سخنان رئیس جمهور رژه نیروهای مسلح و عملیات رزمی فرود از ساختمان برج آزادی در مقابل رئیس جمهور به اجرا درآمد.(۱)

 

آغاز به کار کنگره جهانی ائمه جمعه و جماعات در تهران

دومین کنگره جهانی ائمه جمعه و جماعات صبح امروز با  حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور، آیت الله مشکینی، آیت الله جنتی، آیت الله طاهری امام جمعه اصفهان، آیت الله خاتمی امام جمعه یزد و آیت الله ملکوتی امام جمعه تبریز و  قریب به ۵۱۰ تن از شخصیت های مذهبی و سیاسی داخلی و خارجی رسما در هتل استقلال تهران گشایش یافت.

 این کنگره که به مدت ۱۰روز به طول خواهد انجامید در مورد وحدت اسلامی و زمینه های تحقق آن، ضرورت بازگشت مسلمانان به تمدن و فرهنگ اسلامی و رهایی از اسارت فرهنگ های گوناگون بحث و گفت و گو خواهد شد. میهمانان شرکت کننده در این کنگره همچنین در برنامه های جنبی دیدار با امام امت، بازدید از جبهه های نبرد حق علیه باطل و دیدار با آیت الله منتظری را خواهند داشت.(۲)

 

دیدار شورای سرپرستی بسیج سپاه با آیت الله منتظری

شورای سرپرستی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت های شورای بسیج گفت: همه می دانیم که بار سنگین و ثقل اصلی جنگ تحمیلی بر دوش برادران بسیج قرار دارد این برادران گمنام و بی توقع هستند که تمام خطرات جنگ و کمبودها را با خلوص و ایمان برای رضای خدا تحمل می کنند.

آیت الله منتظری با اشاره به مسئولیت سنگین سپاه و بسیج در مورد رسیدگی به مشکلات و کمبودهای برادران بسیج و پاسدار تاکید کرد: این وظیفه همگی است که به  اعضای بسیج توجه بیشتری کنیم و به آنها بهاء بیشتری بدهیم و آنان را در هر شرایطی تقویت نماییم.(۳)

 

آغاز مجدد درگیری ها در لبنان

۱۰ روز پس از تشکیل دولت جدید لبنان بار دیگر درگیری ها بین  طرف های متخاصم  از سر گرفته شد. دیروز فالانژها و ارتش جمیل گلوله باران مناطق مسلمان نشین را تشدید کرده و مردم بی دفاع را به خاک و خون کشیدند. انقلابیون مسلمان نیز به این تجاوز پاسخ گفتند تعدادی موشک نیز به منزل سفیر آمریکا و قصر امین جمیل اصابت کرد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد در نبردهای دیروز حداقل ۱۴ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند. ناظران آتش بس اعلام کرده اند که در صورت عدم توقف درگیری ها از خط حائل آتش بس بین طرفین عقب نشینی خواهند کرد.(۴)

منابع:

۱. اطلاعات، ۱۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۳
۲. کیهان، ۱۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۲
۳. جمهوری اسلامی، ۱۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۱۲
۴. کیهان، ۱۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۲۴

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + بیست =