شعار رفع محرومیت در رأس وعده‌های کاندیداها/ سفر ۳ نامزد به ایلام

ایلام- فضای رقابتی کاندیداهای ریاست جمهوری در استان ایلام بسیار داغ است و تاکنون سه نفر از نامزدها هم به استان سفر کرده‌اند ولی مهمترین وعده آنها در سخنرانی ها رفع محرومیت از این استان است.

خبرگزاری مهرگروه استان‌ها: ایلام در غرب کشور با جمعیت ۵۵۰ هزارنفری به عنوان کوچک‌ترین استان کشور شناخته می‌شود، این استان در انتخابات ریاست جمهوری همیشه موردتوجه نامزدهای ریاست جمهوری بوده و همیشه مردم استان هم بیش‌ترین مشارکت در سطح کشور داشته اند.

ایلام یکی از استان‌های مرزی و بااهمیت کشور به دلیل موقعیت استراتژیک، یکدست شیعه و البته محروم کشور است که نامزدها معمولاً طی سال‌های گذشته در اولین سفرهای خود این استان را انتخاب می‌کنند.

امسال برای انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری باز هم این استان در صدر اخبار و سفر نامزدها قرار گرفت،  امسال ستادهای سید ابراهیم رئیسی، حسن روحانی و قالیباف در استان بیشتر از سایر کاندیداها فعال است.

در این بین محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی، مصطفی میرسلیم برای تبلیغات انتخاباتی خود به این استان سفرکرده‌اند که مهم‌ترین شعار و وعده نامزدهای انتخاباتی «حل محرومیت» بوده است.

همه کاندیدهایی که به این سفرکرده‌اند یک حرف مشترک دارند، اینکه چرا استان ایلام با ظرفیت‌های مرز مهران، وجود ذخایر نفت و گاز، گردشگری و….. از این همه محرومیت و بیکاری رنج می‌برد.

در حال حاضر فضای رقابت بین سه کاندیدا یعنی ابراهیم رئیسی، حسن روحانی و قالیباف در استان می‌چرخد و همه محافل و شهرستان‌های استان نام این سه نفر را بر سر زبان‌ دارند.

رقابت بین این سه کاندیدای ریاست جمهوری در استان ایلام بسیار به هم نزدیک است و هر یک نامزدها از طرفداران خاص در بین اقشار مختلف دارندستادهای این نامزدها در اکثر شهرستان‌های استان هم فعال‌شده و جلسات شب‌نشینی و نشست‌ با طیف‌های مختلف بسیار داغ شده است. مردم استان قطعاً به مسائل و برنامه‌های نامزدها برای حل مشکلات و محرومیت استان برای انتخاب فرد اصلح توجه ویژه دارند.

رقابت بین این سه کاندیدای ریاست جمهوری در استان ایلام بسیار به هم نزدیک است و هر یک از نامزدها طرفداران خاص در بین اقشار مختلف دارند.

هرچند مشکلات استان ایلام طی چهار سال گذشته حل‌نشده و این را می‌توان از استقبال از سفرهای انتخاباتی قالیباف و رئیسی دید اما اصلاح‌طلبان استان هم با برنامه‌ها و همایش‌های مختلف در سطح وسیعی در استان برای انتخاب حسن روحانی تلاش می‌کنند.

امروز در حالی مسئله گرد و غبار به عنوان یک معضل اساسی طی یک دهه در زندگی مردم استان شناخته می‌شود که رئیسی و میرسلیم به حل این مشکل در استان اشاره کردند.

برنامه‌ برای حل مشکلات ایلام

محمدباقر قالیباف اول اردیبهشت‌ماه به استان ایلام سفر کرد و در جمع مردم استان در مسجد جامع این استان اظهار داشتمظلومیت و محرومیت استان ایلام که از جمله استان‌های مدافع کشور در دوران دفاع مقدس بوده به خاطر نبود امکانات نیست بلکه به خاطر سوء مدیریت و ساختارهای غلط اداری است.

شهردار تهران تصریح کرد: در روزهایی که این استان در مقابل تهاجم دشمن سرسختانه ایستادگی کرده و جان و مال خود را وقف نظام و انقلاب کردند امروز نیازمند توجه ویژه است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تصریح کرد: ایلام از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است ولی مظلومیت این استان همچنان مشهود است.

قالیباف گفت: استان ایلام دارای استعدادهای خوبی در حوزه ترانزیت کالا، صادرات، منابع طبیعی و به ویژه نفت و گاز است که از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده‌نشده است.

این همه محرومیت زیبنده ایلام نیست

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در سفر روز چهارشنبه خود به استان ایلام در جمع مردم استان اظهار داشت: ایلام از ابتدای پیروزی انقلاب، پرچم نهضت را به دست گرفت. مردان و زنان غیور ایلام در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های نفتی و گازی استان ایلام گفت: استان ایلام به واسطه دارا بودن ۳۳۰ هزار بشکه نفت و ۸ میلیون مترمکعب گاز، یکی از مناطق نفت‌خیز کشور محسوب می‌شود. مگر طبق قانون نباید ۲ درصد صرف همان منطقه شود؟ آیا این مسئله عملی شده است؟ آیا تعداد بیکاران در ایلام در شأن ایستادگی و غیرت مردم این استان است؟

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام اظهار داشت: من بارها از منطقه مهران عبور کرده‌ام؛ اگر هر جای دنیا بود با توجه به تعداد میلیونی زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین و دیگر ایام، اینجا تبدیل به منطقه مهم گردشگری و دادوستد می‌شد.

وی تصریح کرد: اگر روی نفت و گاز و گردشگری استان ایلام سرمایه گذاری شود، آیا شاهد بیکاری خواهیم بود؟ در ایلام اخیراً سیل آمد؛ قرار بود که مبالغی برای کمک پرداخت شود؛ آیا این اتفاق افتاد؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به تعداد افراد تحت حمایت در استان ایلام گفت: در استان ایلام ۱۵۰ هزار نفر تحت حمایت سازمان‌های حمایتی هستند. آیا وضعیت در ایلام به بن‌بست رسیده؟ اگر به بن‌بست رسیده بگویید که ما تکلیفمان را بدانیم؛ ما معتقدیم که چنین نشده است.

 رفع محرومیت، تولید و  اشتغال  اساسی‌ترین نیاز ایلام

مصطفی میرسلیم این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در سفر به استان ایلام که روز چهارشنبه صورت گرفت، اظهار داشت: در بازدید از شهرک صنعتی ایلام دیدیم که چقدر سرسبز و زیبا شده و به‌به گفتیم اما متوجه شدیم که این واحدهای تولیدی هستند که سرمایشان خوابیده و تعطیل‌شده و زیر درشان علف سبز شده است.

وی راجع معضل گرد و غبار ایلام نیز گفت: این موضوع مستلزم زمان است و یک دوره ده سال و نیم نیاز است تا از طریق کاشت نهال و اقدامات دیگر به رفع آن پرداخت.

میرسلیم  رفع محرومیت، تولید و  اشتغال  را اساسی‌ترین نیاز  کشور به ویژه استان ایلام دانست و وجود صنایع پتروشیمی و گاز را فرصتی برشمرد که باید از حداکثر توان جوانان نیروهای بومی در بهره‌گیری از آن‌ها استفاده  کرد.

مردم ایلام به چه کسی رای می‌دهند

چنین به نظر می رسد که بین شش نامزد انتخاباتی، سه نامزد یعنی رئیسی، قالیباف و روحانی بیش‌ترین رأی در استان ایلام داشته باشند ولی رقابت این سه نفر بسیار به هم نزدیک است و شاید مناظره‌ها و برخی برنامه‌های خاص برای استان از جمله برنامه‌های محرومیت‌زدایی بتواند در بالا رفتن رأی هر یک تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

به هر حال در استان محروم و کم‌جمعیت ایلام، نامزدی برنده خواهد بود که برنامه‌ای خاص برای توسعه استان داشته باشد چراکه این استان فرصت‌های بسیار زیادی را برای توسعه از دست داده است.

این استان دارای مرز مهران به عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور برای تردد زوار به خصوص در ایام اربعین است، دارای رتبه سوم ذخایر ارزشمند نفت و گاز در کشور و….. است که قطعاً برنامه‌های نامزدها برای تحقق آرزوهای مردم استان نقش مهمی در رأی مردم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =