نظامیان ایرانی به حفاظت از مناطق امن در سوریه کمک خواهند کرد

یک ژنرال ارشد روس از پیوستن ایران به ترکیه و روسیه در برقراری امنیت و حفاظت از چهار منطقه امن ایجاد شده در سوریه خبر داده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که معارضان مسلح سوری همچنان در برابر طرح ایجاد مناطق امن در سوریه و مشارکت ایران در اجرای این طرح مقاومت می کنند، یک ژنرال ارشد روسی تاکید کرد که نظامیان ایرانی نیز به ترکیه و روسیه خواهند پیوست تا در تامین امنیت و حفاظت از مناطق امن در سوریه مشارکت کنند.

ژنرال سرگئی رادسکوی تاکید کرد: نیروهای دولت سوریه از حمله به گروه های شبه نظامی خودداری خواهند کرد البته اگر این گروه ها به توافق آتش بس در مناطق موسوم به مناطق امن پایبند باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: روسیه نیز حملات هوایی خود در این مناطق را از اول ماه می متوقف کرده است. مناطق امن در سوریه احتمالا گسترش خواهد یافت و جمعیتی بالغ بر ۲.۷ میلیون نفر را شامل خواهد شد.

مناطق امن بخش هایی از استان های ادلب، حلب، حما و همین طور لادقیه و حمص، غوطه شرقی و مناطق اطراف دمشق و جنوب سوریه در مرز اردن را فراخواهد گرفت.

آلکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه نیز با نتشار بیانیه ای تاکید کرد که مناطق امن در سوریه از امروز ۶ می اجرایی می شود.

سند مناطق کاهش تنش در سوریه پنجشنبه به امضای کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در این کشور رسید.

این سند که با حضور هیئت‌‌های نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح در نشست آستانه به امضا رسید، مبتنی بر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه است.

آلکساندر لاورنتیف فرستاده روسیه در مذاکرات سوریه جمعه در سخنانی تاکید کرد: مناطق امنی که قرار است در سوریه ایجاد شود، به روی هواپیماهای جنگنده آمریکایی و ائتلاف به رهبری آمریکا بسته خواهد بود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اعلام کرد، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا هر کجا که گروه تروریستی داعش فعال باشد، به آن حمله می‌کند و تضمین خواهد کرد که هیچ پناهگاهی پیدا نکند.

این سخنگو یادآور شد که که دولت آمریکا جز امضا کنندگان توافقی که در نتیجه مذاکرات در قزاقستان به امضا رسید، نیست.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =