تمامی اقدامات هلال احمر بشردوستانه و خیرخواهانه است

زنجان-استاندار زنجان گفت:تمامی اقدامات هلال احمر بشردوستانه و خیرخواهانه است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر،  اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جشن خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر استان،  با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در ۳۸ ساله گذشته وارد حواشی نشده است، افزود: این جمعیت نخستین ارگان و گروهی بود که در حوادث مختلف کنار مردم بوده و اقدام به کمک و یاری به آن ها کرده است.

وی احترام متقابل انسان ها را موجب مهر و دوستی توصیف و خاطرنشان کرد: احترام به انسان ها درد آن ها را تسکین می دهد و تامین احترام انسان ها از وظایف مهم جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی است.

درویش امیری به حضور خود در کشور نیجر در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در این کشور فقیر تنها چند ایرانی حضور داشتند که از نیروهای جمعیت هلال احمر بودند. حضور جمعیت هلال احمر در نقاط محروم و فقیر دنیا در شرایط دشوار نشان از عمق فعالیت های بسردوستانه این جمعیت است.

استاندار زنجان نگاه جمعیت هلال احمر را به دور از گرایش سیاسی عنوان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر فرهنگ و نهضت داوطلبانه داشته و وظایف سودآورانه ندارد.

درویش امیری جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی را نمادی از صلح پایدار در میان ملت ها برشمرد و تاکید کرد: اگر فرهنگ حاکم بر ماموریت های این جمعیت در سطح دنیا گسترش یابد شاهد جنگ و خونریزی در سطح دنیا نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر چهار هدف مشترک در سطح دنیا دارد، افزود: تلاش برای تسکین آلام بشری، حمایت از زندگی و سلامت انسان، تامین احترام به انسان ها و کوشش جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل از اهداف مهم جمعیت هلال احمر در ایران و صلیب سرخ جهانی است.

درویش امیری به جایگاه جمعیت هلال احمر در کشور و استان اشاره کرد و گفت: خدمات جمعیت هلال احمر مرز نمی شناسد.

استاندار زنجان  خود به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری شوراهای اسلامی شهر ووستا اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مهم بین المللی و تاکیدات مقام معظم رهبری باید زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنیم و فضای امید را در حامعه گسترش دهیم؛ چرا که ناامیدی موجب کاهش مشارکت حداکثری در انتخابات می‌شود.

درویش امیری با بیان اینکه در دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط دنیا نیروهای جمعیت هلال احمر حضور دارند، اظهار کرد: فعالیت و زحمات نیروهای جمعیت هلال احمر کشور و صلیب سرخ جهانی در تمامی نقاط دنیا گسترده شده و برای عموم مردم دنیا است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی و حمایتی در کشور است، افزود: این جمعیت نجیبانه و با کم ترین توقع در ۳۸ سال گذشته در کشور فعالیت کرده و در تمامی حوادث در کنار آسیب دیدگان به ارائه خدمات پرداخته است.

استاندار زنجان فعالیت نیروهای جمعیت هلال احمر را خیرخواهانه و انسان دوستانه عنوان کرد و تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از جمله نهادهای خدمتگذار و حامی مردم در حوادث غیرمتظره و رخدادهای تلخ زندگی مردم محسوب می شود که بدون هیچ چشم داشتی به خدمت پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =