مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا- طیب نیا: ایران در طرح جاده ابریشم نوین حضوری فعال خواهد داشت، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت:بررسی و برقراری مجدد یارانه، متقاضیان معترض متعارف و روال جاری بوده است، لاریجانی: حضور در انتخابات ایران را از بسیاری آسیب های امنیتی واکسینه می کند، سناتور جمهوریخواه: کاخ سفید در سراشیبی سقوط افتاده است،شورای امنیت به اتفاق آرا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد وتن دیگر از محله الوعر شهر حمص سوریه خارج شدند از مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
******
پکن – وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جایگاه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در طرح احیای راه ابریشم نوین موسوم به «یک کمربند – یک راه» از حضور و مشارکت فعالانه کشورمان در این طرح بزرگ خبر داد.
تهران – دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: بررسی و برقراری مجدد یارانه افراد معترض که طبق قانون مشمول دریافت یارانه محسوب می شوند اقدامی متعارف و بر اساس روال ماه های گذشته بوده است.
تهران – دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان شامگاه دوشنبه در حالی با حضور چهار وزیر کابینه دولت تدبیر و امید برگزار شد که هنرمندان به عنوان پیشتازان عرصه شکست سیاست ایران هراسی معرفی شدند.
تهران – دکتر مومنی پزشک معالج آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی عضو مجمع تشخیص نظام تصریح کرد: انجام عمل جراحی آیت الله هاشمی شاهرودی موفقیت آمیز و حال وی رو به بهبودی کامل قرار گرفته است.
تهران – معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه در پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه از توجه ویژه دولت یازدهم به مسائل زنان، داشتن حق طلاق، ورود زنان به ورزشگاه و موضوع عدالت جنسیتی سخت گفت.
کرمان – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: سال ۹۲ متوسط حقوق کارکنان دولت یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان بود که در حال حاضر این رقم ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است که حدود ۱۰۱ درصد افزایش در پرداختی به کارکنان دولت در چهار سال گذشته را نشان می دهد.
قم- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ایران را از بسیاری از آسیب های امنیتی که در طراحی های برخی کشورها علیه ایران صورت گرفته است، واکسینه می کند.
مسکو – سبوه سرکیسیان خلیفه اعظم ارامنه تهران و شمال ایران در سفر به ارمنستان و دیدار با سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان، گفت: قرن ها است که جامعه ارامنه با صلح و صفا و آرامش کنار دیگر هموطنان خود در ایران پناهگاه امن ارمنی ها زندگی کرده اند.
تهران – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم کارهای زیادی در بخش بهداشت و حمایت از فقیران و محرومان انجام شد و بخشی از شعارهای انقلاب اسلامی را پس از ۳۸ سال توانستیم محقق کنیم.

اخبار خارجی
*******
نیویورک- در یک موضعگیری کم سابقه‎ ‎‏و در واکنش به گزارش طبس نیوز به نقل از هایی درباره درز دادن اطلاعات ‏محرمانه آمریکا از سوی ترامپ به روسیه، یک سناتور مهم جمهوریخواه هشدار داد که کاخ سفید در ‏سراشیبی سقوط قرار گرفته است.‏
تهران – شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به اتفاق آرا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست که از این پس هیچ گونه آزمایش موشکی یا هسته ای انجام ندهد.
تهران – روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه مدعی شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه و سفیر این کشور، اطلاعاتی «فوق محرمانه» را در اختیار آنها قرار داده است.
رم – نهمین نشست کمیته هماهنگی استانداردهای غذایی 'کودکس' (codex) روز دوشنبه به ریاست جمهوری اسلامی در اتاق ایران در مقر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ' فائو' در شهر رم ایتالیا برگزار شد.
تهران- «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز دوشنبه برای نخستین بار میزبان «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بود و در این نشست درباره آینده اتحادیه اروپا و به ویژه چشم انداز ایجاد اصلاحات ساختاری در کشورهای عضو این اتحادیه بحث و گفت و گو صورت گرفت.
مشهد – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منطقه تاریخی توس بویژه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی از ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر برخوردار است.
بیروت- شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز دوشنبه در بیروت با «سیگرید کاگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان دیدار کرد و انتقادهای تندی از مواضع «آنتونیو گوترش» در قبال مقاومت مطرح کرد.
تهران –۷۵۰ تن از جمله ۲۰۰ تروریست از محله الوعر شهر حمص خارج شده و به شهر جرابلس در حومه شمال شرقی استان ادلب سوریه منتقل شدند.
نیویورک- ‎کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که‎ ‎دولت ترامپ آماده همکاری با روسیه و ایران برای حل بحران سوریه ‏خواهد بود.‏
تهران – «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دوشنبه شب درخصوص سفر چند روز آینده دونالد ترامپ به خاورمیانه و به سرزمین های اشغالی گفت: امیدوارم که رئیس جمهوری آمریکا در دام بازی های اسرائیل نیفتد.
بیروت- شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز دوشنبه در بیروت با «سیگرید کاگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان دیدار کرد و انتقادهای تندی از مواضع «آنتونیو گوترش» در قبال مقاومت مطرح کرد.
شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =