امام خامنه‌ای ادامه دهنده راه امام خمینی هستند/ بقای مقاومت به برکت انقلاب اسلامی

«صالح الموعد» می‌گوید امام خمینی با سر دادن شعار وحدت و ایجاد روز جهانی قدس موجب بقای مقاومت و مسأله فلسطین شدند و امام خامنه‌ای امتداد امام خمینی و ادامه دهنده راه ایشان هستند.

شیخ «صالح الموعد» رئیس هیأت مشورتی و سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دیدگاه و تحلیل خود را از ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد.

وی در همین راستا و درباره انقلاب اسلامی و همچنین ابعاد شخصیت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  اظهار داشت: انقلاب اسلامی حقیقتا مسیر تاریخ را تغییر داد. امام خمینی در جریان انقلاب، آزادسازی فلسطین و بازگرداندن سرزمین های غصب شده به فلسطینی ها و همچنین کمک به مستضعفان را به عنوان اهداف انقلاب مطرح کردند. اگر انقلاب اسلامی نبود، تاریخ این گونه نبود و فلسطین و مقاومت نیز در سایه عقب نشینی اعراب از بین می رفت اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی، مقاومت در فلسطین و لبنان ادامه دارد و پابرجاست. از سوی دیگر انقلاب اسلامی تاثیری جهانی داشته و به مستضعفان جهان نیز یاری رسانده است.

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شعار وحدت اسلامی را در جهان سر داد و هیچ تفاوتی میان شیعه و سُنی قائل نشده است. علمای اسلامی نیز همین خط را ادامه می دهند. انقلاب اسلامی ده ها قربانی داد تا توانست رژیم فاسد شاه را سرنگون کند. ایران اولین کشوری بود که پرچم فلسطین را بلند کرد و با تعطیلی سفارت اسرائیل در تهران، سفارت فلسطین را جایگزین آن کرد و هیأتی فلسطینی نیز به دیدار امام خمینی آمدند. امام خمینی با سر دادن شعار وحدت و ایجاد روز جهانی قدس موجب بقای مقاومت و مسأله فلسطین شدند.

صالح الموعد در ادامه در خصوص ادامه راه امام خمینی توسط مقام معظم رهبری نیز گفت: ما معتقدیم که امام خامنه ای (حفظه الله) امتداد امام خمینی (رحمه الله) و ادامه دهنده راه ایشان هستند و امام خامنه ای از مسأله فلسطین حمایت می کنند و ایران همچنان حامی ملت مظلوم فلسطین و مقاومت است. ایران با تمام کشورهای اسلامی بدون تفاوت قائل شدن در شیعه و یا سنی بودن آنها، تعامل می کند و معتقد است که هر سرزمین اسلامی که اشغال شده باشد، باید آزاد گردد که فلسطین نیز در اولویت این موضوع قرار دارد. این در حالی است که برخی کشورها، اسرائیل را به رسمیت می شناسند و با اشغالگران و دشمن صهیونیستی قطع رابطه نمی کنند اما ایران با این موضوع مقابله می کند. بر همین اساس نیز تاکید می کنیم که ایران حق است و ما هم با همین خط همراهیم. بنابراین امام خامنه ای نیز این راه را ادامه می دهند و پرچم نصرت ملت فلسطین را در دست دارند.

وی در پایان در رابطه با تاثیرپذیری تحولات و رویدادها در کشورهای منطقه و سرزمین های عربی از انقلاب اسلامی در ایران به ویژه در سال های اخیر عنوان کرد: به اعتقاد ما آنچه که به آن بهار عربی اطلاق می شود، توطئه ای برای ایجاد چند دستگی میان اعراب بوده است و آمریکا و غرب پشت آن قرار داشتند. افراد جدیدی که روی کار آمده اند، بدتر هستند و اعراب با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده اند. بنابراین آنچه تحت عنوان بهار عربی مطرح می شود، فایده ای برای مردم و ملت های عرب نداشته است. ما معتقدیم که ایستادگی ایران در محور مقاومت همچنان ادامه دارد و علیرغم تمام تهدیدات غربی در منطقه، مقاومت به راه خود ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =