بمباران شیمیایی سردشت جلوه ای از مخالفت استکبار جهانی با مردم سالاری دینی بود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: بمباران شیمیایی سردشت جلوه ای از مخالفت دولت های شرقی و غربی با مردم سالاری دینی در سال های اولیه انقلاب اسلامی بود.

‘قربانعلی سعادت’ روز چهارشنبه در سی امین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت که در مسجد جامع شهر برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی یک قرائت مترقی از اسلام است که توسط امام راحل (ره) بنیانگذاری شد اما چون با اصول دولت های شرق و غرب یکسان نبود صدام را علیه کشور ما تامین و تسلیح کردند.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیز آمریکا در صدد تحریک عربستان علیه کشور ماست، گفت: آنان در هر شرایطی نظام مردمسالاری دینی را تحمل نکرده و با همدستی صهیونیست ها و همراهی اعراب مسلمان در صدد تامین امنیت اسرائیل هستند تا جمهوری اسلامی را مهار و ساقط کنند.
وی همچنین بمباران شیمیایی سردشت را یک فاجعه انسانی توصیف کرد و افزود: کشورهایی که شعار حقوق بشر را سر می دهند و از برخی زوایای بسیار کوچک ایراد می گیرند، به فجایع بزرگتری همچون بمباران شیمیایی سردشت دست می زنند.
وی ابراز امیدواری کرد تا دولت جدید در سطح وزارات امور خارجه این فاجعه ضدبشری را بیشتر به جهانیان بشناساند و تعهدات بین المللی را در این زمینه اخذ کند.
وی احداث باند فرودگاه در شهر ربط را از درخواست های مطرح شده مردم این شهر دانست و گفت: با توجه به وجود آفت جوانه خوار بلوط در جنگل های سردشت، احداث باند فرودگاه در این شهر مورد نیاز است تا عملیات سمپاشی، طراوت و زیبایی را به جنگل ها برگرداند.
وی ادامه داد: تبدیل اردوگاه بزیله به اقامتگاه مسافرتی، احداث کمربندی سردشت با توجه به نبود ورودی و خروجی دوم شهر، توسعه مرز کیله، احداث جاده سردشت به بوکان، گاز رسانی به حدود ۱۰۶ روستا طی سال جاری و آتی در شهرستان، حل مشکلات مساکن مهر، احداث مرکز جامع سلامت در شهرهای ربط، میرآباد و نلاس و تبدیل شدن ربط به شهر از دیگر مطالب مطرح شده در این مراسم توسط استاندار آذربایجان غربی بود.
۳۰۹۳
** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هشت =