سیکا مجمعی برای صلح جهانی است

پکن-ایرنا-شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین با ارسال پیامی به مجمع سیکا در پکن از این نشست به عنوان راهکاری از سوی کشورهای مختلف برای پیشبرد صلح و همکاری جهانی یاد کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا ، این پیام در شرایطی به این نشست ارسال شده است که از روز چهارشنبه برای دو روز در پکن برپا شده است و از جمهوری اسلامی ایران هم محمد خدادی مدیر عامل ایرنا و کمال خرازی رییس شورای روابط خارجی کشورمان در آن شرکت کرده اند.
رییس جمهور چین در پیام خود آورده است که مجمع تعامل متقابل و تدابیر اعتماد سازی آسیا باعث توسعه همکاری میان کشورهای آسیایی با دیگر نقاط جهان شده و به رشد و توسعه آنها کمک شایانی کرده است.
وی تاکید کرده است که صلح و امنیت و توسعه دستاوردهای سیکا در ۲۵ سال گذشته است و امید است با استفاده از این فرصت بتوان همکاری ها را با هدف امنیت پایدار و دستیابی به رشد به پیش سوق داد.
وی در پیام خود که تارنمای یی سی چین منتشر کرده از کشورهای حاضر در نشست خواسته است راهکارهای مربوط به بهبود شرایط امنیتی و اقتصادی و تجاری برای آسیا و جهان را مورد بحث و رایزنی قرار داده و به توسعه بشریت کمک کنند.
در نشست مذکور که با دستور کار ۲۵ سالگی سیکا و رشد و توسعه برگزار می شود و تا پایان روز پنجشنبه ادامه می یابد بیش از ۳۰۰ نفر از کارشناسان سیاسی ، مسوولان و مقام های سازمان های بین المللی ، محققان و متخصصان ، دیپلمات ها ، ناظران سازمان های دولتی و غیردولتی و مسوولان امور رسانه ای از آسیا و شماری دیگر کشورها حضور دارند.
آساق**۲۳۱**انتشار دهنده: مریم شفیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =