اسرائیلی‎ها از حضور نیروهای حزب الله در مرزهای فلسطین اشغالی بیمناک هستند/پوتین به اظهارات نتانیاهو بی توجه است

پایگاه دبکافایل در مطلبی در واکنش به استقرار نیروهای ناظر در مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه نوشت: روسیه طی روزهای گذشته و با وجود اعلام مخالفت اسرائیل به دولت آمریکا، نیروهای خود را در جنوب سوریه مستقر کرده‌ است.

نیروهای روسیه در سوریهبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، دبکافایل با اشاره به اینکه روسیه از بحران کنونی در قدس اشغالی و همچنین تنش بین اسرائیل و اردن استفاده کرده و نیروهای خود را در مرزهای سوریه با اسرائیل و اردن مستقر کرد به نقل از منابع نظامی و امنیتی خود می‎نویسد: روسیه طی روزهای گذشته نزدیک به ۸۰۰ نیروی نظامی در مناطق مرزی سوریه با اسرائیل و ۴۰۰ نیروی دیگر را در منطقه مرزی سوریه با اردن مستقر کرده‌ است.

این پایگاه ضمن اعلام مکان دقیق استقرار نیروهای روسیه در مناطق جنوبی سوریه و میزان فاصله آنها با مرزها و پاسگاه‌های مرزی سرزمین‎های اشغالی نوشت: اکثر این نیروهای روس از جمهوری‎های اینگوشتیا، چچن، و داغستان هستند .

دبکا فایل در ادامه می‌نویسد: علی‌رغم اینکه مقامات اسرائیل بارها مخالفت شدید خود را به حضور نیروهای روسیه در مناطق جنوبی سوریه به دولت آمریکا اعلام کرده‌اند اما مسکو و واشنگتن بدون توجه به این مخالفت‎ها توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه را ادامه می‌دهند.

به نظر می‌رسد که توافق ایجاد مناطق کاهش‌تنش در جنوب سوریه بین مسکو و واشنگتن عنصر اصلی همکاری نظامی آنها در سوریه و مبارزه علیه گروه داعش باشد.

این پایگاه صهیونیستی با تأکید بر اینکه روسیه اوایل ماه جاری نخستین منطقه کاهش‌تشن در منطقه «درعا» جنوب‌غربی سوریه ایجاد کرده بدون اینکه نیروهای حزب‌الله را اخراج کند می‌نویسد: نگرانی اصلی اسرائیل این است که نیروهای حزب‌الله درمنطقه کاهش تنش بعدی در مناطق جنوب‌غربی سوریه و بلندی‎های جولان نیز حضور داشته باشند.بدون اینکه روسیه مخالفتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =