روزی که تلاش مردم و علما به بار نشست/ مردان عمل! / ایران؛ ام‌القرای جهان اسلام

۱۴ مرداد روز مشروطیت نام گرفته که فرمان تشکیل مجلس توسط شاه قاجار صادر شد اما تکمله این فرمان نکات مهمتری را دارد و نشان از آن است که مقاومت علما و مردم هم در اصل و هم در اصلاح مشروطیت تا چه اندازه موثر بوده است.

روزی که تلاش مردم و علما به بار نشست/ مردان عمل! / ایران؛ ام‌القرای جهان اسلامبه گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه فضای جازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

روزی که تلاش مردم و علما به بار نشست!

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان: ۱۴ مرداد روز مشروطیت نام گرفته که فرمان تشکیل مجلس توسط شاه قاجار صادر شد. اما تکمله این فرمان نکات مهمتری را در بر دارد و نشان از آن است که مقاومت علما و مردم هم در اصل و هم در اصلاح مشروطیت تا چه اندازه موثر بوده است. جناب اشرف صدراعظم در تکمیل دستخط سابق خودمان مورخه چهاردهم جمادی‌الثانیه ۱۳۲۴ که امر و فرمان صریحاً در تأسیس مجلس منتخبین ملت فرموده بودیم مجدداً برای آنکه عموم اهالی و افراد ملت از توجهات کامله ما واقف باشند امر و مقرر می‌داریم که مجلس مزبور را به شرح دستخط سابق سریعاً دایر نموده بعد از انتخابات اجزاء مجلس فصول و شرایط نظام مجلس شورای اسلامی را مطابق تصویب و امضای منتخبین به طوری که شایسته مملکت و ملت و قوانین شرع قدس باشد مرتب بنمایید که به شرفعرض و امضای همایونی ما موشح و مطابق نظامنامه مزبور این مقصود مقدس صورت و انجام پذیرد.

مردان عمل !

سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما میلاد فرخنده ثامن‌الحجج، علی ابن موسی الرضا را بر عاشقان و ارادتمندانش تبریک و در کانال تلگرامش نوشت: پیروزی های «حزب الله» این روزها کام ملت لبنان را شیرین کرده است. آنان توانستند خطر داعش و گروه های تکفیری را بطور کامل از سر مردم کم کنند و شادی کم نظیری در میان همه ی اقشار ایجاد کنند. این حماسه های درخشان به برکت اخلاص ، فداکاری و پشتیبانی وسیع مردمی از آنان است. یادداشت «مردان عمل» را که در روزهای اول فعالیت این صفحه کار کرده بودم مجددا در پی نوشت آوردم.

پی نوشت

همه منتظر بودند. بیش از یک ساعت تاخیر شد. وقتی آمدند گفتند: دیشب از تلویزیون صبحت‌های رهبری را شنیدند که به شدت از مسئولین به دلیل استفاده از خودروهای مدل بالا انتقاد کرده بود. بنابراین از سوار شدن به خودروهای تشریفات وزارت خارجه خودداری کرده بودند. گفتیم: شما مهمان خارجی هستید؛ اشکالی ندارد. جواب دادند: مردم بین ما و مسئولان شما فرقی نمی‌گذارند. 

روزی که تلاش مردم و علما به بار نشست/ مردان عمل! / ایران؛ ام‌القرای جهان اسلام

«سید عباس موسوی رهبر شهید حزب الله لبنان؛ کمی آن طرف‌ تر نیز سید حسن نصرالله رهبر بزرگ حزب الله دیده می‌شود. بازدید مربوط به تولید موشک های فجر در کارخانجات شهید حسن باقری است».

مهاجرت امام رضا (ع) به ایران و ام‌القرای جهان اسلام

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: با مهاجرت امام رضا (ع) به ایران، نهضت معرفتی و مبارزاتی گسترده ای ایجاد شد که ایران را به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل کرد.

روزی که تلاش مردم و علما به بار نشست/ مردان عمل! / ایران؛ ام‌القرای جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 10 =