توطئه های آمریکا عامل اصلی تاخیر در آزادسازی دیرالزور بود

دمشق – ایرنا – اتاق عملیات نیروهای هم پیمان ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که درصورتی که توطئه های ائتلاف آمریکایی و بمباران ارتش سوریه از سوی این ائتلاف نبود آزادی شهر دیرالزور با تاخیر روبرو نمی شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، اتاق عملیات نیروهای هم پیمان ارتش سوریه دوشنبه شب درباره تحولات نظامی بویژه عملیات شکستن محاصره دیرالزور افزود: اقدامات این ائتلاف نقش مهمی در پیشروی گروه تروریستی داعش و تلاش برای اشغال کامل دیرالزور و جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه داشت.
در این بیانیه آمده است که ملت عزیز سوریه بدانند که دلیل تاخیر این پیروزی ها، پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و ائتلاف موسوم به بین المللی از گروه های تروریست مسلح و جنایتکار و دخالت های خارجی بود و این موارد، دلیل اصلی همه مشکلات و پیچیدگی هایی بود که ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان از آن رنج می بردند.
تاخیر زیاد در پیروزی و پیشروی ارتش سوریه به دلیل چنین پشتیبانی هایی از داعش بود، دشمنان سوریه این حمایت را انکار می کنند ولی ما به خوبی از آن آگاهیم.
همدستی ائتلاف موسوم به بین المللی و در راس آن آمریکا با گروه جناتیکار داعش با اسناد و مدارک محکم به اثبات رسیده است به طوری که در ماه های گذشته، شمار زیادی از فرماندهان و مسئولان این گروه تروریستی را به خارج از مناطق درگیری منتقل کرده اند و این تلاشی برای طرح های مشکوک در دیگر مناطق است.
آخرین مدارک از پشتیبانی و همدستی آمریکا از تروریست های مسلح و تندرو را ثابت می کند، اعترافات اسیران داعشی درباره حمایت آمریکا از این گروه و دیگر تروریست های وابسته به آن است.
صبر ملت سوریه، مقاومت اسطوره ای ارتش و حکمت مسئولان و حمایت دوستان، به رغم سال های دشوار، زمینه مناسب برای این پیروزی های بزرگ را فراهم کرد.
هدف دوستان و هم پیمان های سوریه دراین نبرد درکنار ارتش سوریه، فقط آزادسازی سرزمین نبود، بلکه بیش از آزادسازی سرزمین، هدف آن ها آزادی انسان و جامعه و مردم شریفی بود که رنج های زیادی کشیده و با تقدیم خون و جان خود دست از سرزمینشان برنداشتند.
ما این پیروزی ها را به ملت و رئیس جمهوری سوریه تبریک می گوییم و پیمان می بندیم که دوشادوش ارتش سوریه به نبرد ادامه دهیم و تصمیم های دولت سوریه را محترم می شماریم و به ملت سوریه اعلام می کنیم که پیروزی نزدیک است و این پیروزی شایسته ملتی است که به زندگی عشق می ورزد.
شبک**۶۱۱۶**۱۳۹۲**انتشار: ابوالفضل بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 8 =