تغییرات جدید در فدراسیون جهانی تکواندو

فدراسیون جهانی در بخشی از کمیته های خود تغییراتی ایجاد کرده که مهمترین آن کنار گذاشتن روسای سوئدی و فرانسوی کمیته های مسابقات و داوران بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، کمیته سنتی تکواندو در کره جنوبی با تغییرات گسترده ای که سال گذشته در راس مدیریتی خود داشت، قدرتی دوچندان گرفته و فشار این کمیته به WT برای استفاده از کره ای ها در بخش های مدیریتی بعد از یک سال باعث شکسته شدن مقاومت دکتر «چو» رئیس فدراسیون جهانی شد. 

یکی از کمیته های که کره ای حساسیت زیادی روی آن داشته و خواستار فعالیت یک هموطن در آن بودند، کمیته داوران بود. جایی که «شکیرچلبات» سوئدی  در راس آن حضور داشت. مردی که عدالت را به تکواندو بازگرداند. «چلبات» که از سال ۲۰۱۰ به عنوان رئیس کمیته داوران منصوب شد، در طول ۷ سال فعالیت خود تلاش گسترده ای در این بخش داشت. «هوگو»ی الکترونیکی و بازبینی فیلم مبارزات در زمان اعتراض، دو دستاورد بزرگ و مهم فدراسیون جهانی تکواندو در زمان ریاست این سوئدی بود. 

نکته مهم اینکه رئیس فدراسیون جهانی یک کانادایی، کره ای الاصل را برای جایگزینی «چلبات» انتخاب کرد. «کیم سونگ چول» که سابقه قضاوت در دو المپیک را دارد، از داوران برجسته فدراسیون جهانی است. هر چند انتخاب این کره ای نگرانی را در پی داشته، ولی مسئولان WTF به شدت امیداورند این کره ای هم، «عدالت محوری» را همانند «چلبات» در دستور کار خود قرار دارد. 

 تغییر رئیس کمیته مسابقات نیز از دیگر تغییرات انجام شده بود و «محمد شعبان» مصری در این بخش جایگزین «فیلپ بادو» فرانسوی شد. ضمن اینکه «کوک» هم از کمیته فنی کنار گذاشته شد و « یانگ جی بانگ» که یک کره ای متعصب است به جای وی منصوب شد.  

تکواندو در چند سال گذشته گام های موثری را برای حفظ جایگاه خود در IOC و حضوری مداوم در المپیک بوده و کارشناسان امر امیدوارند این تغییر باعث حرکت معکوس تکواندو نشود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =