نماینده آمریکا درسازمان ملل: درمجمع عمومی قدرتی را که آمریکا درجهان دارد نشان خواهیم داد

نیویورک-ایرنا-نیکی هیلی نماینده آمریکا د سازمان ملل در تشریح برنامه های ترامپ درجریان برگزاری مجمع عمومی این سازمان ، گفت : بسیاری از مقامات دولت او ازجمله معاون و وزیرخارجه او در کنار مشاوران امنیتی کاخ سفید وی را همراهی خواهند کرد تا قدرتی را که آمریکا در جهان دارد، بنمایش بگذارند.

نیکی هیلی نماینده ترامپ در سازمان ملل متحد روز جمعه با حضور در جمع خبرنگاران کاخ سفید به تشریح برنامه های رییس جمهور کشورش در جریان برگزاری مجمع عمومی امسال پرداخت.
هیلی در ابتدا اشاره کرد که هفته آینده از انجایی که مصادف با نخستین حضور رییس جمهوری این کشور در مجمع عمومی است برای دولت ترامپ هفته پر مشغله و تحرکی خواهد بود.
نماینده ترامپ در ادامه مدعی شد که این نهاد بین المللی در چند ماه گذشته با روی کار آمدن دولت ترامپ شاهد تغییرات زیادی چه در رابطه با قطعنامه های شورای امنیت و چه اصلاحات در ساختار این سازمان و حوزه هایی نظیر صلحبانی شاهد تغییرات عمده ای بوده است واضافه کرد که حضور نمایندگان این دولت در سازمان ملل موجب روی آوردن اعضا آن به عمل کردن در مقابل حرف زدن شده است.
خانم هیلی در ادامه پیش بینی کرد که همه در این نشست مشتاق خواهند بود تا ببینند که رییس جمهوری آمریکا چه خواهد گفت و پیش بینی کرد که رییس جمهوری متبوعش اثرات شگفت انگیز و برجسته ای با سخنرانی خود بجای خواهد گذاشت.
وی اضافه کرد که در این نشست علاوه بر خود ترامپ معاون او مایک پنس و وزیر خارجه آمریکا بهمراه گروه زیاد از اعضای تیم امنیت ملی ترام او را همراهی خواهند کرد تا در این نشست قدرت این کشور را به جهانیان نشان بدهند.
هیلی در ادامه به موضوعاتی که ترامپ طی سخنان خود در این نشست به آن ها خواهد پرداخت اشاره کرد و گفت که رییس جمهوری آمریکا در نظر دارد در این سخنرانی به سه موضوع مهم یعنی اصلاحات در عملکرد و ساختار سازمان ملل ، مسئله حقوق بشر وصلحبانی سازمان ملل خواهد پرداخت.
در خصوص اصلاحات سازمان ملل خانم هیلی به طرح پیشنهادی ترامپ در مورد این اصلاحات اشاره کرد و مدعی شد که تا کنون ۱۲۰ کشور جهان با امضا این طرح پیشنهادی حمایت خود از آن را اعلام کرده اند و ادامه داد که در نشست آتی از سایر کشور ها هم خواسته خواهد شد تا از آن حمایت کنند.
در مورد موضوع حقوق بشر نماینده ترامپ مدعی شد که ترامپ در این سخنان به دولت ها هشدار خواهد داد که در صورت برخورد ناعادلانه با مردم خود باید منتظر عواقبی باشند.
حوزه دیگری که به گفته او ترامپ قرار است در این سخنرانی به آن بپردازد حوزه صلحبانی بود که هیلی مدعی شد در این فاصله کوتاه موفق شده است در احکام مربوط به ماموریت های صلحبانی تغییرات عمده بدهد که منجر به صرفه جویی مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون دلار در بودجه های این نهاد خواهد شد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل در پایان یاد آور شد که البته رییس جمهوری این کشور در کنار همه این موضوعات به مسائل و موضوعاتی نظیر کره شمالی ، ایران ،سوریه ، تروریسم و راه های مقابله با آن و بحران های انسانی جهان نیزخواهد پرداخت.
اروپام-۴-۵۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =