فدراسیون تنیس روی میز برنامه ویژه‌ای برای برادران عالمیان ندارد

دبیر فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به برنامه های کلی این فدراسیون در ۶ ماهه دوم سال تاکید کرد که برای نوشاد و نیما عالمیان برنامه ویژه و جداگانه ای نداریم.

محمود نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان یکی از اولویت های های فدراسیون است که برای تحقق آن در این نیمه سال برنامه ریزی شده، خاطرنشان کرد: مرحله نخست رقابت های انتخابی این بازی ها به صورت قاره ای برگزار می شود. در واقع تکلیف بیشتر سهمیه های المپیک در همین رقابت های قاره ای در قاره های مختلف مشخص می شود. بعد از آن هشت رویداد بین المللی دیگر برای توزیع سهمیه های باقی مانده برگزار می شود. 

وی با یادآوری اینکه امین احمدیان و مهشید اشتری بازیکنان اعزامی فدراسیون تنیس روی میز به رقابت های انتخابی المپیک جوانان هستند، یادآور شد: به کسب سهمیه به خصوص در بخش پسران خیلی امید داریم. قاعدتا کسب سهمیه در همین رقابت ها قاره ای راحت تر است اما اگر به این مهم نرسیدیم حتما اعزام به دیگر رویدادهایی که از طرف فدراسیون جهانی به عنوان مسابقات انتخابی المپیک برگزار می شود را در دستور کار خواهیم داد. 

دبیر فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی جهان که اردیبهشت ماه سال آینده در سوئد برگزار می شود، دیگر اولویت فدراسیون را برای اعزام بازیکن به خود اختصاص داده است تصریح کرد: برای این منظور برنامه های داریم مبنی بر اینکه تا پایان سال ۹۶، در هر یک از بخش های مردان و زنان ۲ تا ۳ اعزام برون مرزی داشته باشیم. البته این اعزام ها برای هر دو رده سنی بزرگسالان و جوانان انجام می شود طوریکه در رده سنی بزرگسالان ۲ اعزام و در رده سنی جوانان هم یک اعزام خواهیم داشت. 

نظری تاکید کرد: البته این را در نظر داشته باشید که در حال حاضر در بخش بانوان به جز ندا شهسواری و مریم صامت دیگر بازیکنان مانند صبا صفری، مهشید اشتری و فاطمه جمالی فر در رده های سنی نوجوانان و جوانان هستند که به دلیل عملکرد خوب در ترکیب تیم بزرگسالان هم قرار می گیرند. 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا برای نوشاد و نیما عالمیان برنامه یا اعزام جداگانه و ویژه ای در نظر گرفته شده است؟»، گفت: تمام برنامه های لحاظ شده برای همه ملی پوشان اجرا می شود. برای هیچ بازیکنی حتی نوشاد و نیما عالمیان برنامه ویژه و جداگانه ای نداریم. ببینید وقتی ما فدراسیون را تحویل گرفتیم نوشاد در رده ۱۳۷ جهان بود و حالا به رده زیر ۷۰ جهان رسیده است. قطعا تا سال آینده میلادی جایگاه این بازیکن در رنکینگ جهانی به رده ۳۰ می رسد. این روند صعودی در قالب اعزام های و برنامه های هدفمند فدراسیون به دست می آید. 

دبیر فدراسیون تنیس روی میز در این رابطه تاکید کرد: سرمربی و سرپرست تیم ملی با تجربه و متفکر هستند. تمام اعزام ها زیر نظر این دو نفر با برنامه انجام می شود. از طرفی سطح بازیکنان خیلی به هم نزدیک شده است طوریکه بازیکنانی مانند امین احمدیان و روئین تن به افشین نوروزی خیلی نزدیک شده اند. با این شرایط نگاه متفاوتی به بازیکنان نداریم. سعی مان این است که از همه بازیکنان به یک اندازه حمایت داشته باشیم. 

نظری همچین در مورد حضور تیم کره شمالی در ایران که گفته شده بود با ترکیب اصلی انجام می شود، گفت: از نظر ما کار تمام شده است و این تیم طبق قراردادی که امضا شده است، ۱۰ آبان ماه برای یک اردوی سه ماهه مشترک با ملی پوشان کشورمان به تهران سفر می کند. قرار است کره شمالی ملی پوشان اصلی خود را در این سفر در ترکیب داشته باشد. توافقات لازم و نهایی هم حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =