ترکیه از آغاز سال تحصیلی ۱۵۰ هزار دانش آموز سوری در مناطق آزاد شده عملیات سپر فرات خبر داد

آنکارا- ایرنا- ترکیه از آغاز سال تحصیلی ۱۵۰ هزار دانش آموز سوری در مناطق آزاد شده از اشغال گروه تروریستی داعش طی عملیات سپر فرات در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، با پایان یافتن فصل تابستان، سال تحصیلی جدید در شهرستان های جرابلس، چوپان بی، اعزاز، مارع و الباب از توابع استان حلب در شمال سوریه که در جریان عملیات سپر فرات توسط ارتش ترکیه از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد و پاکسازی شده است، آغاز شد.
به گزارش طبس نیوز به نقل از این رسانه، سال تحصیلی جدید در دبیرستان ها و مدارس این مناطق پس از بازسازی با کمک وزارت آموزش و پرورش و سازمان ها و نهادهای امدادرسانی ترکیه آغاز شده است.
ارجان دمیرجی دستیار معاون وزارت آموزش پرورش ترکیه به خبرنگار خبرگزاری آناتولی اعلام کرده است که ۹۰ درصد از مدارس و مراکز آموزشی این مناطق مذکور به علت تداوم جنگ در سوریه تعطیل شده و بسیاری تخریب شده بود که پس از بازسازی برای تحصیل دانش آموزان آماده سازی شد.
دمیرجی همچنین با اشاره به این که مرمت و بازسازی این مدارس توسط ترکیه انجام شده، به خبرنگار آناتولی اعلام کرده است که سال تحصیلی جدید، روز یکشنبه در ۴۴۷ باب مدرسه با شرکت ۶ هزار معلم آغاز شد.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، هم اکنون بیش از ۳.۲ میلیون تبعه سوریه در ترکیه به سر می برند و حدود ۵۰۰ هزار نفر از آنها نیز در مدارس و مراکز آموزشی ترکیه مشغول تحصیل هستند.
خاورم/۱۹۰۵**انتشار دهنده: حسن فاخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =