دستگیری یک جاسوس در تهران

روابط عمومی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد یک جاسوس عامل صدام هنگام بمب گذاری در مقابل مسجد امام دستگیر شد و اطلاعات ذی قیمت نیز از وی به دست آمد.

رخدادهای ۲۱ آبان ۶۳

چکیده:

رئیس جمهور: در دنیای اسلام مساله شیعه و سنی و فرقه های مختلف اسلامی باید به کلی حل شود.

 

با حکم نخست وزیر مسئولیت اداره سازمان غل کشور به وزارت بازرگانی واگذار شد.

 

بر اساس مصوبه مجلس کلیه پزشکان و پیراپزشکان موظفند در نقاط مورد نیاز خدمت کنند.

 

وزیر اطلاعات: یک جاسوس عراقی هنگام بمب گذاری مقابل مسجد امام دستگیر شد.

 

دیدار امام جمعه دهلی نو با رئیس جمهور

امام سید عبدالله بخاری امام جمعه مسجد دهلی نو دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با تاکید بر اینکه در دنیای اسلام مسئله شیعه و سنی و فرق اسلامی باید به کلی حل شود گفت: ما برای دوستی با علمای مسلمان هند ارزش قائل هستیم. من عظمت نماز جمعه دهلی را که شاهد آن بوده ام فراموش نمی کنم ما هم نماز جمعه باشکوهی داریم شاید در تهران باشکوه ترین نماز جمعه جهان اسلام تشکیل می شود.

آقای هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز عصر دیروز در دیدار با امام جماعت مسجد جامع دهلی گفت: ما از مشکلات دیگر مسلمانان جهان غافل نشده ایم و آنچه در توان داشته باشیم برای بهبود وضع مسلمانان جهان و هند انجام خواهیم داد. بر پایه این گزارش امام جماعت مسجد جامع دهلی دیروز همچنین با اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار پیرامون مشکلات و عدم انسجام مسلمین در جهان اسلام مسائلی مطرح شد و تصمیماتی اتخاذ شد.(۱)

 

واگذاری سازمان غله به وزارت بازرگانی

با صدور حکمی از سوی آقای موسوی نخست وزیر، مسئولیت اداره سازمان غله کشور به وزارت بازرگانی واگذار شد. روابط عمومی نخست وزیری با اعلام خبر حکم صادره از سوی نخست وزیر کشورمان ضمن اشاره به ذخیره قابل ملاحظه گندم موجود در سیلوهای کشور از زحمات رئیس کل و کارکنان سازمان غله که توانستند در شرایط ویژه به امر نان و گندم کشور سامان ببخشند تقدیر به عمل آورد. گزارش روابط عمومی نخست وزیری حاکیست به موجب حکم دیگری از سوی آقای نخست وزیر دکتر محمد جواد عاصمی پور رئیس کل سابق سازمان غله به ریاست دفتر طرح و مشاوره نخست وزیر منصوب شد.(۲)

 

تصویب لایحه خدمت پزشکان در زمان جنگ

مجلس شورای اسلامی دیروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه لایحه خدمت یک ماهه پزشکان و پیراپزشکان با حضور شورای نگهبان بررسی شد و پس از رسیدگی به پیشنهادات واصله لایحه فوق با اصلاحاتی به تصویب رسید.

بر اساس این نامه جرایی که از سوی کمیسیون های نظام پزشکی، وزارت بهداری و وزارت علوم تدوین و به تصویب بهداری می رسد کلیه پزشکان و پیراپزشکان که به طور آزاد یا بخش های خصوصی کار می کنند یا شاغل در وزارت بهداری یا سایر وزارتخانه ها و سازمان ها هستند موظفند هر سال یک ماه در زمان جنگ در محل هایی که وزارت بهداری معین می کند خدمت نمایند. کلیه وزارتخانه ها و سازمان ها و  شرکت های دولتی و موسساتی که مشمول قانون برای آنها مستلزم ذکر نام است نیز مکلفند در اجرای این قانون با وزارت بهداری همکاری کنند.

همچنین در نشست دیروز مجلس شورای اسلامی اصلاح اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در شور اول به تصویب رسید.(۳)

 

دستگیری جاسوس عراقی در تهران

روابط عمومی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد یک جاسوس عامل عراق هنگام بمب گذاری در مقابل مسجد امام دستگیر شد و اطلاعات ذی قیمت نیز از وی به دست آمد. بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات این جاسوس سال ۶۱ نیز یک ساک حاوی مواد منفجره را در میدان راه آهن کار گذاشته و موجب شهادت و مجروح شدن عده ای بی گناه شده بود. در عملیات بعدی خود نیز یک بمب را در میدان پاستور منفجر می کند که در این انفجار نیز عده ای کودک بی گناه مجروح می شوند. این گزارش می افزاید: آخرین ماموریت وی که به همراه یک عراقی بود حمل مقدار زیادی مواد منفجره قوی به ایران به منظور ایجاد انفجار در مقابل مسجد امام خمینی واقع در خیابان ناصر خسرو بوده است او و همکار پلیدش قصد داشتند با انفجار مواد منفجره ای که داخل یک خودرو کار گذاشته بودند در هنگام برگزاری مراسمی در مقابل مسجد امام این اتومبیل را منفجر کنند و عده ای مردم بی گناه را به شهادت برسانند. که با عنایت خداوند این اتومبیل شناسایی و جنایتکار مذکور دستگیر شد.(۴)

منابع:

۱. اطلاعات، ۲۱ آبان ۶۳، ص ۳
۲. اطلاعات، ۲۱ آبان ۶۳، ص ۱۹
۳. جمهوری اسلامی، ۲۱ آبان ۶۳، ص ۱۰
۴. کیهان، ۲۱ آبان ۶۳، ص ۲

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =