رسانه ترک: به رغم نابودی داعش، آمریکا ارسال سلاح به نیروهای کُرد سوریه را ادامه می دهد

آنکاراـ ایرناـ روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: با پاکسازی آخرین پایگاه های داعش در شهرهای بوکمال سوریه و راوان عراق، آمریکا همچنان به ارسال تجهیزات نظامی خود به نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) ادامه می دهد به طوری که دو روز گذشته بیش از ۶۵ کامیون سلاح به معارضان سوری فرستاد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روز سه شنبه ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: آمریکایی ها از سال ۲۰۱۴ در حال ارسال سلاح به نیروهای پ.ک.ک هستند و این تشکیلات تروریستی کُرد را به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، به انواع سلاح های مدرن و پیشرفته سنگین تجهیز کرده اند در صورتی که در میدان عمل شاهد بودیم که داعش در راستای گسترش قلمرو پ.ک.ک عمل می کند.
به نوشته این رسانه، آمریکایی ها ۱۴ ماه جاری ۷۳ کامیون و ۱۹ ماه جاری ۶۵ کامیون سلاح به نیروهای پ.ک.ک مستقر در حسکه ارسال کرد.
ینی شفق نوشت: قوای داعش تقریبا نابود شد و آخرین پایگاه های آنها در شهرهای بوکمال سوریه و راوان عراق به تصرف نیروهای حکومتی درآمد و اندکی از این عناصر تروریستی به بیابان های هوموس در سوریه و الانبار در عراق فرار کردند.
ینی شفق مدعی شد: ۲۵۰ داعشی با همراهی نیروهای پ.ک.ک به شرق فرات رفته و در پایگاه های آمریکا مستقر شده و جای گرفته اند و ۷۰۰ داعشی نیز به همراه خانواده های خود با همکاری پ.ک.ک و پ.ی.د و با نظارت آمریکا از شهر رقه تخلیه و از مسیرهای غیر قانونی به کشورهای مختلف از جمله ترکیه منتقل شده اند.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، دولت ترکیه، آمریکا را متهم به تسلیح و همراهی با گروه های تروریستی کرده و این دو گروه کُردی سوریه را شاخه سوری گروه های تروریستی پ.ک.ک می داند و مدعی است که این دو تشکیلات شبه نظامی کُردی، در صدد ایجاد کشور مستقل در شمال سوریه است و بر این اساس ترکیه به رغم دشمنی با دولت قانونی سوریه و تجاوز نظامی به خاک این کشور، همواره از تمامیت ارضی سوریه دفاع و اعلام کرده است که اجازه تاسیس دولت و یا تشکیلات خودگردان کُردی در شمال سوریه را نخواهد داد.
http://www.yenisafak.com/dunya/deas-bittisilah-sevki-suruyor-2841583
خاورم/۱۹۰۵**انتشار دهنده: حسن فاخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =