خداحاظی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با پاپ فرانسیس

رم – ایرنا – حجت الاسلام ‘محمد طاهر ربانی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در پایان ماموریت خود، با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار و در کتابخانه شخصی پاپ و در فضایی صمیمانه از وی خداحافظی کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از رم، سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به آغاز مأموریت و همزمانی حسن انتخاب رهبری پاپ فرانسیس بر کلیسای جهانی کاتولیک، از نقش کلیدی، مواضع مثبت و نگاه انساندوستانه وی در دفاع از حقوق محرومان و ستم دیدگان تمجید نمود.
ربانی افزود: بی تردید پیروان مسیحیت از دولت ها و رهبران سیاسی و مذهبی خود انتظار دارند تا با الگوبرداری از مواضع مثبت جنابعالی و دیگر رهبران خردمند جهان در مقابله با کشورهای قدرتمند و تولیدکنندگان سلاح های کشتارجمعی و در جهت رفع هرگونه خشونت و افراط گرایی، از آزادی و حقوق مردم دفاع و صلح و آرامش و عدالت را برای آنان به ارمغان آورند.
سفیر ایران در واتیکان، توجه خاص پاپ فرانسیس را به کشورمان به عنوان یکی از قربانیان خشونت و افراط گرایی ، ظلم، تهدید و تحریم مضاعف قدرت های استکباری جلب نموده و این امر را با نگرانی ها و دغدغه مشترک و نگاه عدالت خواهانه وی همراه و آنرا با حفظ اصول ارزش های الهی و بکار بستن تعالیم حیات بخش انبیای عظام در دفاع از حقوق مردم همسو دانست.
رهبر مذهبی کاتولیک ها نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط تاریخی و حسنه میان واتیکان و جمهوری اسلامی ایران ، از حسن توجه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و مقامات بلندپایه کشورمان به ویژه حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران تشکر نمود.
پاپ گفت: از خداوند متعال می خواهم تا در مسیر خدمت به مردم محروم که راه حضرت مسیح (ع) و سایر انبیاء الهی است، خدمتگزار خوبی برای جامعه و همه آحاد مردم باشیم. در جهانی که ظلم و ستم بیداد می کند، ما وظیفه داریم تا خالصانه به مردم محروم و بی بضاعت خدمت نمائیم.
پاپ ضمن ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه خود به مقام معظم رهبری و حسن روحانی رئیس جمهوری، ابراز امیدواری نمود تا روابط حسنه میان دو دولت از طریق گفت وگوهای ادیانی توسط اندیشمندان و با هدف ایجاد ارتباط و صمیمت بیشتر ادامه پیدا کند.
شبک**اروپام**۴۶۱**۱۳۹۲**انتشار: ابوالفضل بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =