نمایندگان دولت سوریه در کنگره گفتگو‌ی ملی این کشور در سوچی شرکت می‌کنند

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد هیأتی به نمایندگی از دولت این کشور در کنگره گفتگو‌ی ملی که قرار است به زودی در شهر سوچی روسیه برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

شرکت نمایندگان دولت سوریه در کنگره گفتگو‌ی ملی در شهر سوچیبه گزارش طبس نیوز به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، هیأتی به نمایندگی از دولت این کشور در کنگره گفتگوی ملی سوریه که قرار است به زودی در شهر سوچی روسیه برگزار شود، شرکت خواهد کرد. دولت سوریه از ابتکار عمل روسیه برای برگزاری این کنگره با حضور نمایندگانی از همه مولفه ها و احزاب این کشور استقبال می کند.

 مسکو از نمایندگان ۳۳ گروه، جنبش و حزب موافق و مخالف دولت سوریه برای شرکت در این کنگره دعوت کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه خود تاکید کرد پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش زمینه را برای برگزاری گفتگوهای سوری-سوری فراهم کرد. در این بیانیه همچنین آمده است دولت سوریه از کمیته ای که در این کنگره برای بررسی مفاد قانون اساسی فعلی و سپس برگزاری انتخابات پارلمانی با نظارت سازمان ملل متحد تشکیل خواهد شد، استقبال می کند.

وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد نظارت سازمان ملل متحد باید براساس میثاقنامه آن دایر بر احترام حاکمیت ملی کشورها و حق ملتها در تعیین سرنوشت خود صورت گیرد.

کنگره گفتگوهای ملی سوچی قرار است دوم و سوم دسامبر (مقارن با یازدهم و دوازدهم آذر) و با هدف یافتن راهکاری به منظور پایان دادن به درگیری‌های سوریه، برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =