ینی شفق: پروژه آمریکایی تجزیه سوریه در پی توافق سه جانبه سوچی در حال فروپاشی است

آنکاراـ ایرناـ روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: با توافق روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه جانبه سوچی بر سر راه حل سیاسی بحران سوریه، نقشه آمریکایی تجزیه سوریه شکست خورد و در حال فروپاشی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روز یکشنبه ایرنا، روزنامه ینی شفق نوشت: پروژه های آمریکا برای سازماندهی گروه های تروریستی در لایه های قدرت و حکومت کشورهای خاورمیانه در حال فروپاشی است.
به نوشته این رسانه، آمریکایی ها پس از اشغال عراق، به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به همراه سازمان جاسوسی این کشور (سیا) در مرزهای جنوبی ترکیه با ایجاد کریدور ترور، دهها تن از اعضای گروه های افراطی و صدها ستیزه جو را تحت آموزش قرار دادند که این فعالیتها از دوران بوش پدر آغاز شده و تا همین دوره ترامپ ادامه یافت.
ینی شفق اضافه کرد: اما کریدور تروری که در مرزهای جنوبی ترکیه توسط نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و پیشمرگه ها با حمایت آمریکا ایجاد شده بود، به دلیل همکاری و هماهنگی روسیه، ایران و ترکیه ناکام ماند.
این رسانه نوشت: تلاش پنتاگون برای جمع کردن سران معارضان سوری در عربستان ناکام ماند به طوری که ‘ریاض حجاب’ رییس هیات عالی مذاکره کنندگان وابسته به معارضان سوری پیش از برگزاری نشست در عربستان از مقام خود استعفا داد و از سوی دیگر برداشتن گام های اساسی در مذاکرات آستانه و نشست سه جانبه سوچی، پروژه های پنتاگون ـ سیا را ناکام و آمریکا را بیش از پیش در منطقه تنها کرد.
به نوشته این رسانه، شکست پروژه های آمریکا و تنها ماندن این کشور در منطقه، ترامپ را مجبور به تماس با اردوغان و اعتراف به اشتباه آمریکا در حمایت از پ.ک.ک و پ.ی.د کرد.
خاورم/۱۹۰۵**انتشار دهنده: حسن فاخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =