فرستاده چین درامور سوریه: شکست داعش گام بزرگی برای سوریه است

پکن-ایرنا- ‘شیه شیایو یوان’ فرستاده چین در امور سوریه به اجلاس ژنو، شکست گروه تروریستی داعش در سوریه را یک گام بسیار بزرگ و با معنا برای این کشور دانست.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری شینهوا، وی روز پنجشنبه در دیدار با ‘دمیتسورا’ نماینده سازمان ملل در امور سوریه خاطر نشان کرد شکست این گروه تروریستی برای رسیدن به صلح دایمی در سوریه بسیار مهم است.
وی افزود،شکست این گروه پس از سال ها، این پیام را می دهد که خشونت های خونبار در سوریه تقریبا پایان یافته و این کشور به سوی صلح، امنیت و ثبات گام بر می دارد.
وی در حاشیه اجلاس ژنو ابراز امیدواری کرد، گروه های مختلف در سوریه از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرده و با مواضع منعطف در گفت وگوها به پیشرفت مذاکرات و پیشبرد صلح و امنیت در سوریه کمک کنند.
همزمان شین هوا می نویسد که مذاکرات ژنو که از روز سه شنبه آغاز شد از حساسیت بالایی برخوردار است و هنوز اختلافاتی وجود دارد که باید حل و فصل شود.
خبرگزاری رسمی چین افزود، دیگر قدرت های جهان باید مراقب حمایت های خود از برخی گروه ها در سوریه باشند و به دنبال دامن زدن به تنش ها نباشند و اقلیت هایی را که در جنگ سوریه شرکت داشته اند مانند کردها به سمت دستیابی به خودمختاری تحریک نکنند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴*شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =