رهبر معظم انقلاب: مزه مردم‌سالاری را مردم در جمهوری اسلامی حس کرده‌اند

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

طبس نیوز: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم برگزار شد.

در این مراسم سران قوا و رئیس جمهور منتخب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشور، خانواده‌های معظم شهدا و شهدای هسته‌ای و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی نیز حضور دارند.

** در ابتدای مراسم سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.

** کریم منصوری یکی از قاریان برجسته قرآن کریم در حال تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید است.

** در سمت چپ رهبر فرزانه انقلاب به ترتیب حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی، ایت‌الله هاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی و در سمت راست ایشان به ترتیب محمود احمدی‌نژاد، آیت‌الله جنتی و آیت‌الله آملی لاریجانی نشسته‌اند.

** مصطفی محمدنجار وزیر کشور در ابتدای مراسم گزارشی از چگونگی برگزاری یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری به محضر رهبرمعظم انقلاب و حاضران در مراسم ارائه می‌کند.

** گزارش وزیر کشور پایان یافت.

** حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری حکم تنفیذ ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی را قرائت کرد.

متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سپاس به درگاه خداوند حکیم و قدیر و درود بر پیامبر گرامی و خاندان مکرمش، آغاز دور تازه یی از زنجیره ی خدمت و مسئولیت سنگین اجرایی در کشور را، به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم و در برابر الطاف کریمانه ی الهی که کمک و هدایتش، عزم و توان و کامیابی در ایجاد حماسه یی دیگر را به این ملت بخشید، جبهه ی خشوع و شکر بر زمین می سایم.

ملت ایران مفتخر است که مسیر مردمسالاری اسلامی را در دوره های پی در پی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه دارتر کرده است. در این نوبت نیز ملت ایران، با آگاهی و بصیرت، میدان را با حضور مبارک خود مزین ساخت و به دشمنان که برای دلسرد کردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نکرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد. مشارکت گسترده مردم و برگزیدن منتخب شایسته یی که آزمون بیش از سه دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه خود نگاشته و از دوران مبارزات انقلابی تا دهه ها پس از پیروزی انقلاب، از سنگر روحانیت، به مقاومت در برابر دشمنان انقلاب پرداخته است، پیامهایی روشن به همه رسانید؛ پیام وفاداری خدشه ناپذیر به انقلاب؛ پیام اعتماد و امید به نظام جمهوری اسلامی؛ پیام اعتماد به روحانیت شجاع و پیشرو؛ و اعتماد به خدمتگزارانی که با همت و ابتکار خود، بر آنند که بر موفقیتها افزوده و از مشکلات بکاهند.

آنچه ملت ایران هموراه و اکنون، از حضور انتخاباتیِ پرشور و بی تنش به دست آورده است، تنها نقش آفرینی در مدیریت کشور و برگزیدن و برکشیدن خدمتگزارانی تازه نفس برای دوره یی تازه نیست، بلکه فراتر از آن، نشان دادن پختگی و بلوغ سیاسی یی است که اقتدار ملیِ او را با حکمت و عقلانیت در می آمیزد و او را در افکار عمومی جهان، در رتبه ی والایی از عزت و شکوه می نشاند. آنان که خواسته اند با وسوسه های خود، این دریادلیِ ستایش برانگیز را برآشوبند و مرجعیت صندوقهای رأی و چرخه ی قانونی آن را نفی کنند، هر بار به گونه یی، با سنگر استوار عزم ملی روبرو شده اند.

اکنون که رأی قاطع ملت ایران شخصیتی دانشمند، و کار آزموده ی میدانهای گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدد، و مفتخر به حضور در مسئولیتهای دینی و سیاسی را به مدیریت اجرایی کشور، برگزیده است، اینجانب نیز به پیروی از آنان و همراه با تبریک به ایشان، رأی ملت را تنفیذ و جناب حجه الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم و از خداوند متعال توفیقات بزرگ ایشان را در این مسئولیت خطیر و با ارزش مسألت مینمایم. بدیهی است که آن رأی و این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان به تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در پیش داشته اند یعنی راه آرمانهای نظام اسلامی و دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویانو مستکبران پایبند باشند که به کمک الهی چنین خواهد بود، انشاءالله.

رئیس جمهور محترم را به استعانت از حضرت احدیت و التزام به پرهیزگاری و خشوع و توسل به خداوند قادر متعال و بهره گیری از ظرفیتهای عظیم و دستاوردها و تجارب متراکم کشور توصیه می کنم و هدایت الهی و حمایت همگانی از ایشان را آرزومندم.

والسلام علی جمیع عبدالله الصالحین
سیدعلی خامنه ای
۱۲/مرداد/۱۳۹۲

 

تصویر حکم تنفیذ ریاست جمهوری دکتر روحانی

** حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی رأی ملت ایران را در انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری تنفیذ کردند.

** سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم پس از دریافت حکم از رهبر فرزانه انقلاب آغاز شد.

** پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور، فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی آغاز شد.

** مهمترین محورهای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

* مزه مردم‌سالاری را مردم در جمهوری اسلامی حس کرده‌اند، مردم نقشهای بسیار مهمی را ایفا کرده اند. ۱۱ بار ریاست جمهوری،‌ ۹ بار مجلس شورای اسلامی و تقریبا هرسال یک انتخابات صورت گرفته است.

* مردم احساس می‌کنند در سرنوشت خود در مدیریت کشور و برنامه‌های کلان کشور دخالت دارند و چرخه کشور را هدایت می‌کنند. رابطه عاطفی و احساساتی بین مردم و نظام برقرار است.

* انتخابات پرشور ریاست جمهوری مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام بود، هیچ چیز مردم را از حضور در فضای اجتماعی و سیاسی فروگذار نخواهد کرد. وظیفه مسئولان سنگین است، در این نظام پذیرش مسئولیت به معنای کام‌گیری از قدرت نیست بلکه به معنای قبول زحمت برای خدمت به مردم است.

* هم مردم را به بردباری و هم مسئولین را به صبر و شکیبایی دعوت می‌کنم، نباید انتظار داشت مشکلات اقتصادی و اجتماعی در مدت کوتاه برطرف شود. طبیعت کارهای کلان در کشور طبیعت زمان‌بر است.

* نشانه‌ها در کشور کم نیست، تحریم‌ها و فشارهای دشمنان کم نیست، این فشارها درست است که برای مردم مشکل‌ساز است اما تجربه‌های با ارزشی در اختیار مردم و مسئولان می‌گذارد.

* درس بزرگی که ما از فشارهای اقتصادی دریافت کردیم، این است که باید از درون خود را مقتدر نماییم، در درجه اول باید مسائل ملی باید با جدیت دنبال شود ، ما دشمنانی داریم که عقلایی متوجه نمی‌شوند.

* دشمن چشم به این انقلاب دارد تا آن را از پا در بیاورد و مردم را بدبین کند. اما علیرغم بصیرت این ملت این هدف آنان به گور برده می‌شود.

** مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =