شرکت وابسته به امارات زیر ذره‌بین دادستان پرونده تبانی ترامپ و روسیه

دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دامنه تحقیقات خود را به بررسی فعالیت‌های یک شرکت مشاوره‌ای و یک تاجر نزدیک به حکومت امارات گسترش داده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دامنه تحقیقات خود در این پرونده را به بررسی فعالیت‌های یک شرکت مشاوره‌ای نزدیک به امارات گسترش داده است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال دوشنبه شب به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده تیم «مولر» به صورت «غیررسمی» با «جوئل زامل»، یکی از بنیان‌گذاران شرکت «ویکیسترات» دیدار کرده‌اند. 

 «ویکیسترات» یک شرکت مستقر در واشنگتن است که در زمینه تحلیل مسائل ژئوپولتیک فعالیت می‌کند و برای امارات متحده عربی کار کرده است. 

طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال تیم مولر در این دیدار از «زامل» درباره ارتباطات کاری‌اش با «جورج نادر» سئوالاتی پرسیده‌اند. 

«جورج نادر»، تاجر آمریکایی-لبنانی و مشاور سیاسی حاکم غیررسمی امارات است که اخیراً رسانه‌های آمریکایی گزارش‌هایی درباره نقش او در سوق دادن سیاست‌های کاخ سفید به سمت و سوی مطلوب ابوظبی منتشر کرده‌اند. 

وال‌استریت‌ژورنال، جورج نادر را یک تاجر آمریکایی-لبنانی و از مشاوران ارشد «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی توصیف کرده که در نخستین ماه‌های ریاست‌جمهوری ترامپ به طور مکرر در کاخ سفید دیده شده است.  

پیش از این روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مبسوط نقش «نادر» را در سیاست‌های ترامپ علیه قطر، ایران و اخراج «رکس تیلرسون» از سمت وزارت خارجه آمریکا مورد بررسی قرار داده بود.

نیویورک‌تایمز همچنین گزارش داده بود این تاجر آمریکایی-لبنانی لابی‌گری‌هایی هم از جانب «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در کاخ سفید انجام داده است. 

گزارش این رسانه آمریکایی، اما حاوی مستنداتی هم از تمرکز بخشی از تحقیقات مولر روی نادر بود. 

در آن گزارش ادعا شده بود مولر در حال تحقیق بر روی شرکت «جورج نادر» در جلسه‌ای است که ژانویه ۲۰۱۷ در جزیره «سیسیل» برگزار شده و مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ، «اریک پرینس»، موسس شرکت بلک‌واتر و یک بانکدار مرتبط با کرملین در آن حضور داشته‌اند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، تحقیق درباره نقش احتمالی «جورج‌ نادر» در سیاست‌گذاری‌های کاخ سفید را نشان‌دهنده گسترده‌تر شدن تحقیقات «مولر» برای بررسی نفوذ کشورهای خارجی دیگر غیر از روسیه در سیاست‌های واشنگتن دانسته است.  

انتهای پیام/ M


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهارده =