هشدار جدی به اولویت‌های ۱ تا ۲۵۰ عمره

سازمان حج و زیارت به اولویت‌های ۱ تا ۲۵۰ عمره هشدار داد، در صورت ثبت‌ نام نکردن در کاروان‌های این مرحله از عمره، اولویت‌ آن‌ها به «فهرست ذخیره» اضافه می‌شود و نوبت‌شان به آخر موکول خواهد شد.

طبس نیوز:سازمان حج و زیارت به اولویت‌های ۱ تا ۲۵۰ عمره هشدار داد، در صورت ثبت‌ نام نکردن در کاروان‌های این مرحله از عمره، اولویت‌ آن‌ها به «فهرست ذخیره» اضافه می‌شود و نوبت‌شان به آخر موکول خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،در تازه‌ترین اطلاعیه‌ی سازمان حج و زیارت که به بهانه‌ی نزدیک شدن زمان ثبت نام در کاروان‌های مرحله‌ی دوم عمره منتشر شده، اعلام شده است: «به دارندگان اولویت‌های ۱ تا ۲۵۰ بانک ملت که حداقل طی دو سال اخیر برای عمره فراخوان شده، اما مشرف نشده‌اند توصیه و تأکید جدی می‌شود در سال جاری برای تشریف به گروه‌های اعزامی مراجعه و ثبت‌ نام کنند. بدیهی است در صورت ثبت‌ نام نکردن، در فراخوان عمره‌های آتی، در اولویت‌ ذخیره قرار خواهند گرفت.»

این موضوع را چندی پیش، سعید اوحدی – رییس سازمان حج و زیارت – هم اعلام کرد؛ اما گفت که این تصمیم فعلا جدی نیست و احتمالا از سال آینده و در عمره‌ی بعد در اجرای این تصمیم جدی خواهند بود. در واقع، سازمان حج و زیارت دو سال است که اولویت‌های ۱ تا ۳۰۰ را فرامی‌خواند؛ اما همچنان در این بین، جمعیتی هستند که ظاهرا شرایط اعزام را ندارد، همین مسأله سبب شده است سازمان حج در فراخوان اولویت‌های بعدی با چالش مواجه شود و فرصت به اولویت‌های بعدی کمتر برسد، این در حالی است که اکنون حدود هشت‌میلیون نفر در نوبت عمره هستند و تخمین مسوولان این سازمان با توجه به شرایط ساخت‌وساز در عربستان این است که آن‌ها حدود ۹ سال برای اعزام به عمره در انتظار بمانند. بر این اساس سازمان حج و زیارت تصمیم گرفته است از مرحله‌ی دوم عمره، به افراد در اولویت هشدار جدی‌تری بدهد.
ناصر خدرنژاد – معاون حج و عمره‌ی سازمان حج و زیارت – در این‌باره گفت: اگر این اولویت‌ها امسال مراجعه نکنند، به «فهرست ذخیره» اضافه می‌شوند، یعنی باید منتظر بمانند همه‌ی اولویت‌ها (تا ۶۰۰) به عمره بروند تا نوبت به آن‌ها برسد. او تأکید کرد: اولویت‌های ۱ تا ۲۵۰ در صورت مراجعه نکردن به آخر گروه‌ها منتقل خواهند شد.
خدرنژاد درباره‌ی این‌که آیا این آخرین فرصت اولویت‌های ۱ تا ۲۵۰ بانک ملت برای عمره است؟ اظهار کرد: ما فعلا به آن‌ها هشدار داده و تأکید جدی کرده‌ایم که مراجعه کنند؛ اما سازمان حج هنوز تصمیم نهایی را در این‌باره نگرفته است. آن‌ها باید سریع‌تر برای ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام مرحله‌ی دوم کاروان‌های عمره که اعزام آن‌ها از هشتم فروردین‌ماه آغاز می‌شود، از دوم بهمن‌ماه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =