وعده بهره برداری از بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس در سال آینده

احداث بیمارستان یکصد تختخوابی طبس که از مصوبات دور اول سفر دولت نهم بود به پایان رسیده اما خبرهایی مبنی بر بهره برداری از این بیمارستان در نیمه اول سال آینده به گوش می‌رسد.

طبس نیوز: احداث بیمارستان یکصد تختخوابی طبس که از مصوبات دور اول سفر دولت نهم بود به پایان رسیده اما خبرهایی مبنی بر بهره برداری از این بیمارستان در نیمه اول سال آینده به گوش می‌رسد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان، عملیات اجرایی این پروژه از بهمن سال ۸۷ در ۶ طبقه آغاز شد و در مراحل پایانی است ولی هنوز آماده بهره برداری نشده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس کمبود اعتبار را دلیل راه اندازی نشدن بیمارستان اعلام می‌کند و می‌گوید: براساس تعریف، قرار بود بیمارستان سال گذشته به بهره برداری برسد و اگر چه ساختمان اصلی آن در مراحل پایانی است ولی به دلیل مشکل کمبود اعتبار در ۲ سال اخیر، بهره برداری آن به تعویق افتاد اما پروژه متوقف نیست و کار ادامه دارد.

دکتر «سهیلی» در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان دقیق راه اندازی بیمارستان توضیح می‌دهد: به احتمال زیاد این پروژه در ۶ ماه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد. به تازگی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان خریداری شده و بقیه تجهیزات هم در مرحله خرید است اما این کار زمان بر است و به انعقاد قرارداد، مناقصه و دریافت استعلام نیاز دارد، علاوه بر آن اعتبار بیشتری هم باید برای خرید و تکمیل تجهیزات اختصاص یابد و امید است سال آینده برای این پروژه اعتبار گذاشته شود.

به گفته وی، هنوز وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما پروژه را به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحویل نداده است.

وی درباره به کارگیری نیروهای مورد نیاز بیمارستان می‌گوید: چون این بیمارستان قرار است جایگزین بیمارستان فعلی طبس شود از‌‌ همان کادر درمانی بیمارستان قدیم استفاده خواهد شد و فقط بخش‌های جدیدی به بیمارستان افزوده می‌شود که با کمبود نیروی پرستار مواجه است و باید نیروهای لازم به کار گرفته شوند. وی در عین حال به مشکلات اعتباری اشاره و اضافه می‌کند: به دلیل کمبود بودجه نمی‌توان نیروی جدید به کار گرفت، با این وجود مسئله پیگیری می‌شود و امید است این موضوع سال آینده به نتیجه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =