مردم از تصمیم‌گیری‌های مهم باید اطلاع پیدا کنند و اقناع شوند

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: باید در تصمیم گیری های بزرگ مردم را اقناع و آنها را از جزئیات تصمیمات آگاه کرد.

آیت الله رئیسى رئیس دستگاه قضا جهت بررسى آخرین مسائل حقوقى و قضایى استان اصفهان در صدر یک هیات قضایی به این استان سفر کرد.

رئیس قوه قضائیه در نخستین برنامه سفر به استان اصفهان، با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دیدار کرد.

آیت‌الله رئیسی ضمن تبریک و تهنیت ایام با سعادت ولادت امام حسن عسکری (ع) گفت: برای بنده و همکارانم حضور در جمع باصفای شما جمعیت فرهیخته، دانشمند، دغدغه‌مند، ولایتمدار و با بصیرت مغتنم است.

وی ادامه داد: نکاتی که در این جلسه مطرح شد، حکایت از دغدغه‌مندی و داشتن پیشنهادات بسیار خوب داشت که قابل استفاده بود و نکاتی که به دلیل نبود فرصت بیان نشد، در گزارشات درج می‌شود و انشاءالله بنده حتما آن موارد را می‌خوانم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شنیدن سخن مردم یک فرصت تلقی می‌شود، گفت: لحن و بیان شما حکایت از دغدغه‌مندی دارد. اینکه دوستان از سر دردمندی، دلسوزی و امید به تحول سخن بگویند، حتما برای امثال بنده مغتنم خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: موضوع عدالت، امروز در گام دوم انقلاب اسلامی با عمل به آنچه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید شده است، برای همه مسئولین و مردم چراغ راه است.

وی اضافه کرد: اجرای عدالت وظیفه است و همگان در این وظیفه باید سهیم باشند. مسئولین به عنوان مسئولیت و مردم به عنوان ناظران و کسانی که در این حوزه دغدغه‌مند هستند، باید این احساس را داشته باشند که در جامعه عدالت اجرا می‌شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر هم احیانا این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفت، با وظیفه امر به خوبی‌ها، نهی از بدی ها، زشتی‌ها، پلشتی‌ها و منکرات باید این حس را در جامعه تقویت کرد. اگر در جایی معروفی ترک و منکری انجام می‌شود، باید مردم احساس مسئولیت کنند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های اجرای عدالت در جامعه طرح مهم نظارت ملی و همگانی یا به عبارت قرآنی آن امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امروز خانواده شهید و ایثارگر، دانشجوی فرهیخته، استاد صاحب طرح و برنامه، طلبه و روحانی ما مسائل جامعه را می‌بیند و ناظر بر مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: در جامعه باید نسبت به درد‌ها دردمند و نسبت به دغدغه‌ها دغدغه‌مند بود. احساس مسئولیت امر مبارکی است و در روایت ما آمده که اگر در جامعه‌ای روحیه امر به معروف و نهی از منکر نبود، آن جامعه مرده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: این سفر در ادامه سفر‌های استانی است و استان اصفهان از استان‌های بزرگ و مسائل این استان و کار‌هایی که در این استان انجام می‌شود، جزو مسائل مهمه کشور است. اصفهان قطب کشاورزی، قطب صنعت و قطب هنر است. بسیاری از مسائل امروز در اصفهان به عنوان یکی از استان‌های مهم و شاید از مهم‌ترین قطب‌های فعالیت در کشور قابل توجه است.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: اولین مساله ما در رابطه با مسائل قضایی و سازمان‌های وابسته قوه قضائیه است. ۲۳ هیئت به شهرستان‌های استان اعزام کردیم که فردا گزارشات در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مطرح خواهد شد. نشست‌هایی با فرهیختگان، دانشگاهیان و اساتید و نیز نشستی با علما و حوزویان خواهیم داشت. نشستی با شورای اداری استان و مدیران زحمتکش استان هم داریم و در جریان مسائل استان قرار خواهیم گرفت و گزارشات را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه هدف از سفر، بررسی مسائل قضایی و اداری استان است و آنچه مربوط به قوه قضائیه است، به عنوان شان قضاوت و نظارت در این سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت و از نظرات نمایندگان محترم مجلس، مسئولین و مدیران محترم و زحمتکش استان، مسئولین امنیتی و انتظامی در جلسات مختلف بهره‌مند خواهیم شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =