دستور تدوین طرح استیضاح ترامپ صادر شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کمیته قضایی این مجلس دستور داد تا طرح استیضاح «دونالد ترامپ» را تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از ایرنا پلوسی پنجشنبه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: رئیس جمهوری برای رسیدن به نفع شخصی و سیاسی از قدرتش سوء استفاده کرده که این مسأله به زیان امنیت ملی است.
وی افزود: امروز از رییس [کمیته قضایی مجلس نمایندگان]می‌خواهم که تدوین بند‌های استیضاح را به پیش ببرد.
کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه جلسه‌ای تشکیل داد که در آن، سه کارشناس قانون اساسی و حقوق گفتند؛ ترامپ تخلفی مرتکب شده که طبق قانون اساسی قابل استیضاح است. این سه نفر توسط دموکرات‌ها دعوت شده بودند.
یک کارشناس دیگر نیز بنا به دعوت جمهوریخواهان در این جلسه حاضر شده بود. این کارشناس گفت که اقدام دموکرات‌ها برای انجام تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ، ناقص و عجولانه است.
تدوین بند‌های استیضاح به معنای آن است که رسماً علیه ترامپ اتهام وارد می‌شود.
یک افشاگر ناشناس فاش کرده است که ترامپ، سوم مردادماه در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین، از وی خواسته بود تا درباره عملکرد مالی «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» در شرکت اوکراینی «بوریسما» تحقیق کند.
جو بایدن مهمترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شمار می‌آید. هدف ترامپ از اعمال فشار بر اوکراین، پرونده‌سازی برای ضربه زدن به بایدن تعبیر شده است.
نمایندگان دموکرات، این اقدام ترامپ را سوء استفاده از قدرت تلقی کرده و تحقیقات در خصوص امکان استیضاح وی بر مبنای این اتهام را آغاز کرده‌اند.
اگر بند‌های استیضاح در مجلس نمایندگان تصویب و تأیید شود، سنا برای محاکمه ترامپ تشکیل جلسه خواهد داد. سنا در این جلسه تصمیم خواهد گرفت که آیا ترامپ را برکنار کند یا نه.
مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها و سنا تحت اداره جمهوریخواهان است.
ترامپ در این جدال به پشتیبانی همحزبی‌هایش دلگرم است. او به دستور پلوسی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان واکنش نشان داد و گفت: آن‌ها همین الان اعلام کردند که می‌خواهند من را بر سر هیچ استیضاح کنند.
وی افزود: موضوع خوب این است که جمهوریخواهان هرگز تا این اندازه متحدتر نبوده‌اند. ما پیروز خواهیم شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 15 =