نام‌نویسی ۲۵۰۰ داوطلب انتخابات مجلس در تهران

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان تهران از نام‌نویسی نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس در تهران تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 محمد تقی زاده صبح امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری تهران مستقر در مصلای امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: افزایش مشارکت داوطلبان در مقایسه با دوره قبل انتخابات مجلس نشان از استقبال نامزد‌ها و مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفند دارد.
وی افزود: با شرایطی که در فرآیند ثبت نام و برگزاری انتخابات همراه با برنامه ریزی‌های دقیق ستاد انتخابات تهران فراهم شده اکنون فرصت‌های مناسبی برای نامزد‌ها فراهم شده است تا در یک انتخابات سالم به رقابت بپردازند.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان تهران یکی از شاخص‌های اعتماد عمومی و مردم به نظام را در انتخابات دانست و گفت: در این زمینه هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی مسئولیت‌های خطیری دارند، زیرا باید به مردم نشان دهند که انتخابات فضایی سالم و شفاف دارد.
 تقی زاده افزود: در روند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس هیچ مشکل جدی وجود ندارد و متوسط زمان ثبت نام تقریبا یک ساعت و چند دقیقه است.

افزایش حضور داوطلبان انتخابات مجلس در فرمانداری تهران
با نزدیک شدن به ساعات پایانی ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور داوطلبان در ستاد انتخابات فرمانداری تهران مستقر در مصلی امام خمینی (ره) افزایش چشم گیری دارد.

سالن انتظار ستاد انتخابات در فرمانداری تهران به محل پرکردن پرسشنامه و آماده کردن مدارک اختصاص دارد و اکنون بیش از ۱۵۰ نفر حضور دارند و حدود ۵۰ نفر هم سر میز کاربران در حال ثبت نام هستند.
تقریباً همه صندلی‌های موجود در این ستاد از داوطلبان پر شده است و برخی داوطلبان هم به صورت ایستاده اقدام به پر کردن پرسشنامه می‌کنند.
تا این لحظه حدود ۲ هزار ۵۰۰ داوطلب در حوزه انتخابات تهران، ری شمیرانات و پردیس اقدام به ثبت نام برای انتخابات مجلس کرده اند.

آخرین روز نام‌نویسی از نامزد‌های انتخابات مجلس
آخرین روز نام‌نویسی از نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس و دومین روز ثبت نام از نامزد‌های میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

تا پایان روز گذشته (جمعه) تعداد ۹ هزار و ۸۰۶ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور ثبت‌نام کرده اند.
از این تعداد هزار و ۵۰۳ داوطلب زن و باقی مرد هستند و نسبت ۱۱ درصدی بانوان و ۸۹ درصدی آقایان در مجموع داوطلبان همچنان به قوت خود باقی است.
استان تهران با ۲ هزار و ۴۱۰ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را دارد و پس از آن اصفهان با ۷۵۲ داوطلب، خراسان رضوی با ۶۴۷ داوطلب، خوزستان با ۵۷۴ داوطلب، فارس با ۵۳۲ داوطلب و آذربایجان شرقی با ۴۶۰ داوطلب در رده‌های بعدی بیشترین ثبت نام کنندگان در کشور قرار دارند.
در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم در مجموع ۲۲ داوطلب در سراسر کشور نام نویسی کرده اند که ۱۰ نفر مربوط به حوزه انتخابیه تهران، ۱۱ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه قم و یک نفر مربوط به استان فارس است.
ثبت نام از نامزد‌های مجلس خبرگان رهبری تا پایان روز بیست و یکم آذر ادامه خواهد داشت.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است، به هیچ عنوان مهلت نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تمدید نخواهد شد و نام نویسی از داوطلبان تا ساعت ۱۸ امروز (شنبه) به پایان می‌رسد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =