بهره‌برداری از ۱۱۰۶ واحد مسکن «محرومین» در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: یک هزار و ۱۰۶ واحد مسکن محرومان در استان تکمیل و آماده بهره‌برداری است که در برخی از این واحدها مردم مستقر شده که به احتمال زیاد در سفر نوبخت به استان، تعدادی از این واحدها به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن محرومان از محل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان خراسان‌جنوبی، ساخت پنج هزار واحد مسکونی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی به تشریح آخرین وضعیت ساخت پنج هزار واحد مسکونی ویژه محرومان استان خراسان‌جنوبی پرداخت و بیان داشت: تاکنون شش هزار و ۲۱۴ پرونده برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان در روستا‌های استان تشکیل شده است.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۷۹۵ پرونده به بانک‌ها معرفی و چهار هزار و ۶۵۵ پرونده موفق به انعقاد قرار داد با بانک‌‌ها شده است، افزود: واحدهای مسکونی محرومان در مناطق روستایی با متراژ ۴۰ تا ۶۰ متر احداث و به ازای هر واحد مسکونی ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی تبیین کرد: عملیات اجرایی چهار هزار و ۵۰۷ واحد مسکن محرومان در روستا‌های استان شروع شده که از این تعداد سه هزار و ۸۰۲ واحد به مرحله فنداسیون، سه هزار و ۷۵ واحد به مرحله دیوار چینی، دو هزار و ۳۷۷ واحدبه مرحله اجرای سقف و یک هزار و  ۷۷۰ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه یک هزار و  ۱۰۶ واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی تکمیل و آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: در برخی از این واحدها مردم مستقر شده‌اند که به احتمال زیاد در سفر نوبخت به استان، تعدادی از این واحدها به‌طور رسمی به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

آسمانی‌مقدم مطرح کرد: براساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ در خراسان‌جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد روستایی در استان شناسایی شد که از این تعداد ۴۰ هزار واحد مستحکم‌ و مقاوم‌سازی شده، در ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد از مصالح کم‌دوام و در۳۶ هزار واحد روستایی از مصالح کاملا بی‌دوام و غیرمقاوم استفاده شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =