افزایش سرانه روستایی به ۳۴۰ هزار تومان

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از افزایش سرانه هر نفر روستایی از ۷۴ هزار تومان به ۳۴۰ هزار تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مهدی جمالی نژاد، در جلسه هم اندیشی دهیاران استان تهران با موضوع حفظ اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی، به اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته برای دهیاران در سطح کشور اشاره کرد.
وی گفت:خوشبختانه با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده شاهد تحقق احکام بسیار خوبی برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بودیم ضمن اینکه نخستین بار لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی به تصویب رسید.
جمالی نژاد افزود: قطعاً استقرار نهاد دهیاری‌ها ظرف سال‌های گذشته برکات بسیاری برای کشور به همراه داشته است.
وی ادامه داد: ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تقویت این جایگاه قانونی را پیگیری خواهیم کرد تا دهیاران نیز همانند شهرداران در روستای خود حاکمیت را داشته باشند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، افزود: باید دهیاران ارتباط خود را با سازمان شهرداری‌ها تقویت کنند. br
جمالی نژاد گفت: از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها در حوزه توزیع اعتبارات بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز توزیع شده که بیش از ۸۵ درصد آن ظرف ۶ سال اخیر پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ضمن اینکه سرانه‌های روستایی برای هر نفر از ۷۴ هزار تومان در سال ۹۲ به ۳۴۰ هزار تومان در سال ۹۶ رسیده است، البته در حوزه سرانه‌های شهروندی نیز افزایش داشته ایم.
جمالی نژاد، گفت: ما امروز ترویج کارآفرینی در روستا‌ها را پیگیری و به سمت روستا‌های کارآفرین و فن آفرین حرکت خواهیم کرد.
وی از برگزاری المپیادی در حوزه کارآفرینی برای روستا‌ها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دهیاری‌ها را داشته ایم و در کنار آن نیز مساعدت‌های بلاعوض به دهیاری‌ها انجام شده است.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: اکنون دو هزار و ۵۷۶ دهیار خانم در کشور داریم که بسیار ارزشمند است و این حضور را باید بیشتر کنیم، قطعا دهیاری‌ها جایی است که بانوان می‌توانند به عنوان نخستین تجربه مدیریتی اقدامات بسیار موثری انجام دهند.
وی افزود: ماشین آلات بسیار خوبی ظرف سال‌های گذشته خریداری و در اختیار دهیاری‌ها قرار داده شده است.
جمالی نژاد گفت: امسال در بودجه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به دلیل اینکه انقباضی بود وضعیت بدی نداشتیم و تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده نیز این کمک‌ها را پایدار کنیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =