بی‌مهری وزارت ارتباطات به زیرساخت‌های بومی فضای مجازی

عضوکارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری گفت: جای بسی سؤال است که وزارت ارتباطات در زمینه زیرساخت‌های بومی فضای مجازی چه اقداماتی را انجام داده و در این زمینه چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم؟

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد کهوند ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)  بیرجند، اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی گاه مشکل از ساختار است و هر نوع استفاده ما باز هم آسیب‌هایی را برای کودکان و نوجوانان به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متأسفانه شناخت‌ ما از فضای مجازی ناقص و نادرست است، بیان داشت: یکی از دلایل برخورد منفعلانه در زمینه فضای مجازی را باید در نداشتن شناخت کافی و مواجهه نادرست با این محیط جست‌وجو کرد.

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کنار گذاشتن آموزه‌های دینی در نحوه مواجهه با فضای مجازی از دیگر دلایل برخورد منفعلانه در زمینه فضای مجازی است و این در حالی است که در فرهنگ دینی ما بسیاری از تعالیم ارتباط مستقیم با موضوع اینترنت و فضای مجازی پیدا می‌کند.

کهوند تصریح کرد: بسیاری از ما فکر می‌کنیم که فضای مجازی همانند چاقو است که مفید یا مضر بودن آن بسته به نوع استفاده ما دارد، در حالی که این تشبیه برای فضای مجازی نادرست است.

وی با بیان اینکه در یوتیوب محتوای تولید شده نه براساس تاریخ تولید و یا مؤلفه‌ها و ملاک‌هایی شبیه به آن بلکه براساس خواست و اطلاعات مدیر یوتیوب در اولویت قرار می‌گیرد، متذکر شد: جای بسی سؤال است که وزارت ارتباطات در زمینه زیرساخت‌های بومی فضای مجازی چه اقداماتی را انجام داده و در این زمینه چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم؟

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: باید در جنگ نرم با تمسک به آیه ۱۴۱ سوره نساء «لَن یجْعَلَ اللَّهُ لِلْکفِرِینَ عَلی المْؤْمِنِینَ سبِیل»، نگذاریم که معاندان و دشمنان راه تسلطی بر ما از طریق فضای مجازی پیدا کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =