سپهبد” سلیمانی” نامزد گلوله‌ها و شهادت بود

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: پس از شهادت سپهبد سلیمانی،‌ شاهد یک تحول عظیم و روحانی هستیم و این معجزه تربیت الهی، تربیت علوی و تربیت فاطمی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران، با عجیب خواندن سحرگاه جمعه گذشته که فضای کشور عزیزمان و منطقه مقاومت آکنده از عطر تقوی الهی بود، گفت: اگر برای شهید عزیزمان شهید حاج قاسم سلیمانی بخواهیم یک کلمه مطرح کنیم که بیانگر شخصیت او باشد بی تردید باید بگوییم تقوای الهی و همین کلمه کوتاه، اما پرمعنا رمزگشایی می‌کند، از شخصیت حاج قاسم عزیزمان و این غوغای قیامتی که برپا شد حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط این عبد صالح با پروردگار متعالش بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، با بیان این که با شهادت او جامعه ما و جامعه جهانی این عطر معنویت را استشمام کردند و این تحول عظیم و روحانی را همه شاهد بودیم، گفت: این معجزه تربیت الهی، تربیت علوی و تربیت فاطمی است که در زمانه ما به صورت یک نقطه ممتاز، برجسته و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودش یعنی مکتب تربیتی امام خمینی (ره) شناخته می‌شود.
خطیب امام جمعه تهران گفت: وقتی خبر این شهادت رسید و فردای آن روز برای جامعه و ما که این شهید عزیز را از نزدیک بیشتر می‌شناختیم، آنچه به ذهن مان متبادر شد، خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه امیرالمومنین امام علی (ع) بود که در وصف متقین ارایه شده است که می‌فرمایند ”اگر اهل تقوا شوی، در آن صورت عنایت خاص خدا، لطف حق، مغفرت، تربیت و نصرت الهی با تو خواهد بود“.
وی با طرح این پرسش که آیا کسی را می‌شناسید که اوصاف و ویژگی‌های این خطبه را داشته باشد؟ گفت: وقتی با شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی مواجه می‌شویم می‌بینیم ۱۱۰ ویژگی برشمرده شده در این خطبه مصداق دارد، گوشه گوشه رفتار او این خطبه را به ما نشان می‌دهد و خصوصا این که با شهادتش شخصیت او از لسان رهبر حکیم انقلاب رمزگشایی و معرفی شد و مردم عزیز ما با فطرت پاکی که با این حقیقت درخشان روبرو شدند، این حقیقت معنوی در جامعه ما اتفاق افتاد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ویژگی‌های متقین طبق خطبه امیرالمومنین امام علی (ع) افزود: آن‌ها سخنانشان به قائده و حساب شده است، اما مفید و موثر و پیش برنده است، در تمام زندگی شان پوشش میانه روی خردمندانه وجود دارد، اهل افراط و تفریط نیستند و نسبت به زندگی شان با تواضع شناخته می‌شوند، کسانی که حاج قاسم سلیمانی می‌شناختند می‌دیدند که این فرد به معنای دقیق کلمه به فروتنی و تواضع آراسته بود گویا اصلا خودی نمی‌دید و انگار کسی به این نام مطرح نبود.
آقای حاج علی اکبری با اشاره به ارتباط عمیق معنوی، صفا و پاکیزگی روحانی و قلبی متقین، افزود: اگر می‌خواستیم تعبیر این فرمایش امام علی (ع) را ببینید، باید حاج قاسم را می‌دیدید بی قرار دیدارِ حق، کسی که ثانیه شماری می‌کرد، برای دیدار با حق تعالی، مخصوصا برای دیدار با شهادت، این ویژگی حاج قاسم ماست.
وی افزود: متقین می‌گویند که خدای متعال با عظمتش در جان، روح آن‌ها تجلی کرد و هر که به غیر از خدا در چشمان آن‌ها کوچک است در برابر عظمتشان.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: از دیگر ویژگی‌های آن‌ها این است که این فرصت کوتاه مغتنم دنیا را برای جهاد دائم در حال حرکتند و خطرات دشمنی‌ها را برخود می‌خرند به امید راحتی همیشگی در دیدار با حضرت حق و چه داد و ستد سودمندی، مهلتی کوتاه، خستگی ناپذیر و صبورانه در میان میدان‌ها و البته یک آسایش و راحتی همیشگی، ​ این ویژگی انسان متقی است، حاج قاسم آرامش نداشت جز این که نام او با جهاد و حضور در صحنه مجاهدت‌ها گره خورده بود.
وی با اشاره به نقل قول یکی از مسئولین مبنی بر پیشنهادش برای کاندیداتوری سردار سلیمانی در ریاست جمهوری، گفت: واقعا شرایط اجتماعی و ظرفیت‌های شخصیتی و محبوبیت او به گونه‌ای بود که می‌توانست خودش را داوطلب هر کاری کند، اما پاسخ سردار حاج قاسم به آن فرد این بود که من نامزد گلوله‌ها هستم، نامزد شهادتم، سال هاست در جبهه‌ها به دنبال قاتل خودم می‌گردم، اما پیدایش نمی‌کنم. دنیا این‌ها را می‌خواهد، اما این‌ها اساسا دنیا را می‌خواهند و گویی نمی‌بینند.
آقای حاج علی اکبری گفت: بعضی از صفات متقین این است که به کار‌هایی که کرده اند راضی نمی‌شوند، هرچه قدر هم که کار کرده اند بزرگ باشد، آن‌ها را کم و اندک می‌دانند این کار حاج قاسم ما بود و اگر کسی از او تعریف می‌کرد دوست داشت زمین باز کند و او را در خود فرو ببرد از آن تعریف می‌ترسید و از آن‌ها می‌خواست که در پیشگاه خدا اقرار کنند که انسان خوبی است.
خطیب جمعه تهران گفت: ​انسان‌های متقی که به حقیقت تقوا رسیده اند، زلزله‌های این دنیا انواع و اقسام دشواری‌ها آن‌ها را زمین گیر نمی‌کنند، زلزله فتنه ۸۸ می‌آید، انسان مقتی آرام و باوقار بر صراط مستقیم ولایت ایستاده است، زلزله جاذبه‌های بزرگ دنیایی آن‌ها را تکان می‌دهد، زلزله‌ای مانند داعش با آن اوضاع و احوال و قبل از آن زلزله‌ای مانند، صدام برای آن‌ها اصلا داستانی نیست، چه آرامشی در میدان جنگ دارد و در برابر انواع و اقسام دشواری‌ها و از دست دادن یاران صبور است و صبری بی انتها دارد و فقط زبانش به شکر نعمت‌ها مشغول است.
وی اضافه کرد​: اگر می‌خواهید انسان متقی را بشناسید این گونه است که خودشان به را به زحمت می‌اندازند، خانواده شان را به زحمت می‌اندازند، اما مردم از جانب او راحتند و مردم از او راحتی و امنیت دریافت می‌کنند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 1 =