رایزنی های روحانی و جاستین ترودو

رئیس جمهور گفت: ایران از هرگونه همکاری‌های بین المللی برای روشن شدن دقیق حادثه سقوط هواپیما استقبال و همه تسهیلات کنسولی را برای این منظور فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای روحانی در تماس تلفنی «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا؛ ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین و جان باختن مسافران این پرواز گفت: تحقیقات مفیدی برای دستیابی به دلایل این حادثه انجام شده و بررسی‌های تکمیلی هم تا رسیدن به نتیجه نهایی با سرعت و دقت در حال انجام است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز امنیت در منطقه حساس خاورمیانه بر اثر دخالت‌ها و اقدامات آمریکا به مرحله خطرناکی رسیده است، گفت: ایران در راستای کاهش تنش طرح صلح هرمز را ارائه کرده و همه باید برای بازگرداندن ثبات و امنیت کامل به این منطقه، تلاش کنیم.

آقای روحانی با اشاره به اثرات نامطلوب توسعه ناامنی در منطقه و ترور سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای محبوب از جانب آمریکایی‌ها بر ملت‌های منطقه، گفت: راه حل برای ثبات و امنیت منطقه و آرامش مردم این است که همه به قانون برگردند و معتقدیم امنیت این منطقه تنها با مشارکت کشور‌های منطقه تامین خواهد شد. نخست وزیر کانادا نیز با تسلیت کشته شدن جمعی از مردم ایران در سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: باید با همکاری هم تلاش کنیم تا دلایل این حادثه به روشنی مشخص شود.

«جاستین ترودو» همچنین افزود: آماده هرگونه همکاری با ایران برای تحقیقات لازم درباره این سانحه هستیم.
«جاستین ترودو» همچنین با قدردانی از همکاری‌های کنسولی با اتباع کانادایی، از گسترش تعاملات و همکاری وزرای خارجه دو کشور در زمینه‌های گوناگون استقبال کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =