سرمایه‌گذاری ۷۲۵ میلیاردی ایمیدرو در فولاد قاینات

معاون وزیر صمت با اشاره به آخرین وضعیت فولاد قاینات و اعتبار هزینه شده برای کارخانه فولاد قاینات، گفت: این پروژه گره‌هایی در زمینه مالی و تجهیزات داشت که جهت رفع این مشکلات ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ کردیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، خداداد غریب‌پور امشب در جلسه جمع‌بندی سفر به استان خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه خراسان‌جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است، اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش معادن دارد.

وی با اشاره به تعهد ۴۰ میلیارد تومانی سازمان ایمیدرو برای تکمیل مطالعات اکتشاف معدنی خراسان‌جنوبی، بیان داشت: تاکنون ۸۶ هزار کیلومتر عملیات ژئوفیزیک هوایی در این استان انجام شده است.

معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اعلام آمادگی سازمان ایمیدرو در زمینه مطالعات اکتشافی استان، تبیین کرد: آمادگی داریم مطالعات اکتشاف پهنه‌های موجود در استان خراسان‌جنوبی را در صورت در اختیار گذاشتن آن‌ها به سازمان ایمیدرو، انجام دهیم.

تأمین برق معادن شاهکوه نهبندان؛ به‌زودی

غریب‌پور با اشاره به مشکل تأمین برق معادن شاهکوه نهبندان، اعلام کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین مشکل این کارخانه تأمین زیرساخت برق است تلاش می‌کنیم با مشارکت دولت، سرمایه‌گذار و منابع داخلی سازمان ایمیدرو زیرساخت برق این واحد را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه ایمیدرو پیشتاز سرمایه‌گذاری در تأمین زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: طبق مطالعاتی که انجام شده ۲۹۰ میلیارد تومان برای تأمین برق معادن شاهکوه نهبندان مورد نیاز است که با تشکیل یک کنسرسیوم، طی هفته‌های آتی عملیات برق‌رسانی به این معادن را آغاز خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیاردی ایمیدرو در بخش زیربنایی

معاون وزیر صمت مجموع اعتبارات سازمان ایمیدرو در بخش زیربنایی معادن خراسان‌جنوبی را ۴۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این مبلغ برای پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا و پروژه‌های آینده مشخص شده است.

غریب‌پور با اشاره به آخرین وضعیت فولاد قاینات و اعتبار هزینه شده برای این پروژه اشاره و عنوان کرد: این پروژه گره‌هایی در زمینه مالی و تجهیزات داشت که جهت رفع این مشکلات ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ کردیم و کارخانه فولاد قاین تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در مجموع برای این پروژه در سال جاری ۷۲۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود که از این مبلغ ۴۲۵ میلیارد تومان برای تجهیزات هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز لحاظ شده و بعد از احیای این کارخانه طرح توسعه فولاد قاین (احیای فولادسازی) را در دستور کار داریم.

پیگیر گازرسانی به معادن هستیم

معاون وزیر صمت از انجام پیگیری‌ها جهت گازرسانی به معادن خبر داد و تصریح کرد: قول می‌دهیم در زمینه اکتشافات و مسائل زیربنایی معادن استان تلاش کرده و به‌دنبال مرتفع کردن مشکلات استان باشیم.

غریب‌پور با بیان اینکه در زمینه معدن مس استان هیچ مشکلی نداریم و و ظرفیت سرمایه‌گذاری در این معدن ۱۰۰ درصد آماده است، بیان داشت: امیدواریم این ظرفیت نیز در استان انجام شود تا استان بتواند در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری داشته باشد.

بهره‌برداری از کارخانه طلای هیرد نهبندان در مهر ۹۹

وی با اعلام اینکه تأمین زیرساخت‌های پروژه فرآوری طلای هیرد نهبندان از منابع داخلی سازمان ایمیدرو و با مشارکت دولت و سرمایه‌گذار انجام خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه قرار بود سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد که با تلاش‌های سرمایه‌گذار و حمایت‌های استان این پروژه در مهرماه ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر صمت به آخرین اقدامات انجام‌شده در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی اشاره و مطرح کرد: در حال تدوین طرح جامع سنگ‌های نیمه‌قیمتی و قیمتی هستیم و مهم‌ترین مشکل در زمینه سنگ‌های تزئینی نیز صادرات است که در این زمینه نیز تلاش‌هایی انجام شده است.

غریب‌پور در پایان خاطرنشان کرد: استان خراسان‌جنوبی ظرفیت دانشگاهی خوبی در این زمینه دارد و امروز نیز مسؤولان استان درخواست داشتند که از این ظرفیت استفاده شود و ما نیز از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۳۰/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =