تجلیل از ۱۲ محقق برتر

در بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ۱۲ محقق و پژوهشگر برتر تجلیل شد .

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: واردات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو در سال به ۳ میلیارد یورو کاهش دادیم و از ظرفیت تولید داخلی برای تامین نیاز‌ها استفاده کردیم.

 

دکتر سعید نمکی افزود: در عرصه دارویی کشور با کمک محققان بیش از ۹۷ درصد داروی مورد نیاز را تولید می‌کنیم، ما برای سال آینده هم برنامه کاهش حداقل ۲۰ درصدی واردات در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی را خواهیم داشت تا از تولیدات داخلی استفاده شود.

وی گفت: سهم ما از تولید ناخالص ملی برای تحقیقات بسیار کم است، کل سهم بخش سلامت در دولت از ۶ درصد به ۹ درصد GDP رسیده است، اما در توزیع منابع برای پژوهش سهم خوبی قائل نشده ایم و بیشتر بخش درمان و بهداشت مطرح بوده است.

وزیر بهداشت افزود: پژوهشگران ما در کنار بخش‌های درمان و بهداشت هم باید حضور یابند تا بتوانند در تصمیمات و سیاستگذاری‌های ملی در این حوزه کمک کنند.

وی گفت: مولفه‌های موثر در بخش سلامت امروز بیرون از بخش سلامت هستند، مثلا اینکه چطور مصرف دارو کم شود یک مولفه اجتماعی است، اگر بخواهیم در بخش سلامت کار‌های بزرگ کنیم باید با محققان سایر حوزه‌ها همکاری کنیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =